محصولاتی نظیر چای، قهوه و ادویه موجود در آشپزخانه، برای رنگ کردن مو با مواد طبیعی جایگزینی عالی برای رنگ موهای شیمیایی به شمار می‌روند. با این کار هم می‌توانید پولتان را پس انداز کنید و هم اجازه دهید مو‌هایتان در برابر مواد شیمیایی استراحت کنند. چگونگی رنگ کردن مو با این مواد را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۶۴۴۸۵۶

جام جم سرا: اگر قصد رنگ کردن مو‌هایتان با ادویه را دارید بدین طریق عمل کنید:
۱. یک بطری مخصوصِ به کار بردن رنگ مو از فروشگاههای محصولات زیبایی خریداری کنید تا رنگ‌های ساخته شده را توسط آن به مو‌هایتان بمالید.
۲. مخلوط‌ها را در کاسه‌های غیر فلزی آماده می‌کنیم، بنابراین رنگ، تحت تاثیر فلز قرار نخواهد گرفت.
۳. هر زمانی که برای رنگ کردن مو‌هایتان آماده بودید، شروع به مخلوط کردن رنگ‌های طبیعی کنید. البته باید از رنگ ساخته شده در طول یک روز استفاده کنید.
۴. پیش از اینکه ریشه یا گل‌های انتخاب کرده را به آب اضافه کنید، آن‌ها را در یک کیسهٔ چای یا یک فیلتر چای توپی شکل بریزید.
۵. موهای مشکی یا قهوه‌ای تیره را با قهوه، چای سیاه، چای ساخته شده از پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا می‌خک تیره‌تر کنید. ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید و در آب کشی نهایی مو‌هایتان در حمام، مخلوط را به مو‌هایتان بمالید.
۶. با چای ساخته شده از بابونه، زنجبیل یا گل رنگ به مو‌هایتان هایلایت زرد رنگ بدهید.
۷. با فلفل پاپریکا، می‌خک یا میوهٔ گیاه رز، تناژ قرمز رنگی به رنگتان اضافه کنید. از این ادویه‌ها یک چای بسازید، آن را غربال کنید، اجازه بدهید تا خنک شود، سپس به مو‌هایتان بمالید.
۸. برای موهای روشن، توسط ریشه ریواس و آب، هایلایت روشنی ایجاد کنید. یک ساعتی آن را بجوشانید، بگذارید خنک شود، آن را صاف کنید و مو‌هایتان را با آن آبکشی کنید.
۹. با مخلوط کردن نصف فنجان مریم گلی و رزماری خشک در ۲ فنجان آب داغ، موهای سفید رنگ خود را بپوشانید. هفته‌ای یک بار این مخلوط را به مو‌هایتان بمالید تا به رنگ دلخواه‌تان برسید.
۱۰. برای تیره‌تر کردن موهای سفید هم، ۳ قاشق غذاخوری چای سیاه، ۳ قاشق غذاخوری مریم گلی و یک‌کاسه آب جوشیده تازه را باهم مخلوط نمایید.
اگر متوجه شدید در مراحل اولیه رنگ دلخواه به دست نیامده، دفعات بعد می‌توانید با غلیظ کردن برخی مواد مثل چای، به نتیجه مناسب برسید.|سرخاب سفیداب|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها