پلنگ ماده با بزرگ شدن دو توله اش باید درس های زیادی را برای بقا به آنها بیاموزد . در این فیلم حیات وحش شاهد یک روز از زندگی پلنگ با توله هایش و درس هایی که به آنها می دهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۴۴۲۸۹
درس زندگی پلنگ به توله هایش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ویلدلایف، در بیشه زارهای مردابی هند پلنگ ماده با دو توله اش یک روز جدید را آغاز می کنند. پلنگ باید رموز شکار را به توله هایش که بزرگ شده اند بیاموزد. این کاری است که او باید اطمینان یابد که توله هایش در هنگام رها کردنشان کاملا آماده زندگی مستقل هستند.

پلنگ ماده چند گراز را زیر نظر می گیرد. گربه سان بزرگ به سوی یکی از گراز حمله می کند. گراز در حمله اول از پای در نمی آید. پلنگ گردن گراز را در آرواره هایش گرفته و می فشارد. گراز در لحظه ای جان می دهد.

پلنگ نه تنها برای توله هایش غذا فراهم کرده است بلکه به آنها که شاهد شکار مادرشان بودند شیوه ای از به دام انداختن طعمه را یاد داده است. توله ها به سراغ لاشه گراز می روند.

ماده پلنگ متوجه از راه رسیدن جانوری مزاحم شده است: یک شغال که قصد دارد سهمی از شکار را به چنگ بیاورد.

در همین هنگام توله پلنگ نر جوان با خواهرش درگیر می شود. او تمام شکار را برای خود می خواهد. توله پلنگ نر باید قدرتش را نشان دهد زیرا روزی حکمران قلمرویی در جنگل خواهد شد.

پلنگ نر جوان دور لاشه می چرخد ، خشم او فرو نشسته و دوباره تبدیل به یک توله دوست داشتنی می شود و نزد مادرش می رود.

شغال جانور فرصت طلب فورا به سراغ لاشه گراز می رود. شغال دیگری نیز از راه می رسد. شغال ها دست به خطر بزرگی زده اند زیرا پلنگ ماده در همان نزدیکی است.

توله پلنگ نر به سوی لاشه گراز باز می گردد. او با شغال درگیر می شود با اینکه جوان است زورش بر حیوان فرصت طلب می چربد. توله پلنگ گلوی شغال را گرفته و او را بی حرکت می کند اما هنوز پلنگ جوان درس کشتن را از مادرش فرا نگرفته است.

ماده پلنگ از دور شاهد جنگ فرزندش با شغال بود اما دخالت نکرد تا توله اش درس جدیدی را برای زندگی آینده اش بیاموزد. شغال فرصت طلب بلافاصله فرار می کند. شغال دومی هم از خیر لاشه گراز می گذرد.

پلنگ نر جوان پیروزمند به نزد مادر و خواهرش باز می گردد.

دو توله پلنگ در آن روز چند درس مفید را از مادر شان فرا گرفتند.

این فیلم تماشایی حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
United States
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰

نیازمندی ها