اگر قصد خرید فرش دستباف را دارید، بد نیست بدانید فرش ممکن است در مرحله بافت دچار مشکلاتی شود که نهایتاً به صورت عیبی در ظاهر فرش نمود پیدا کند.
کد خبر: ۶۴۰۴۷۶

جام جم سرا: هر چند مشتری نمی‌تواند همه این عیب‌ها را تشخیص دهد، اما بعضی از این عیوب و سبب حادث شدن آن‌ها را در ادامه بخوانید تا با دقت بیشتری اقدام به خرید این کالا کنید.

۱ – وجود عیب در نقشه فرش:
این عیب ناشی از اصالت نداشتن طرح و رنگ، خلوت بودن نقشه، شلوغ بودن نقشه، تناسب نداشتن نقش مایه با رج شمار، پخش نشدن صحیح رنگ‌ها، تناسب نداشتن سطوح با هم، استفاده نکردن از تضادهای رنگی مختلف و رعایت نکردن سلیقه مشتریان حاصل می‌گردد.

۲ – لول شدن کنار فرش:
ناشی از تاب داشتن پود ضخیم، سفت کشیدن پود ضخیم یا نازک بافتن گره‌ها، فاصله دار بودن تار‌ها، سفت و شل بودن تار‌ها، رعایت نکردن اندازه‌ها، پخش نامنظم چله‌ها موقع پایین کشی، منظم نبافتن و پخش نشدن چله‌ها بر سر دار است.

۳ – رگه دار بودن:
ناشی از نامنظم کوبیدن پود‌ها، مواد اولیه متفاوت، دو دست شدن بافت و تابش نور مستقیم آفتاب به بخشی از فرش بافته شده است.

۴ – هم اندازه نبودن حاشیه:
ناشی از بالازدگی فرش، پایین زدگی، واریز نشدن یکنواخت و سره دارشدن است.

۵ – دورنگی فرش:
ناشی از متفاوت بودن پشم از نظر جنس، دوبار رنگ شدن خامه فرش، استفاده از پشم نامرغوب، خوب رنگ نکردن پشم به طوری که مغز آن رنگ نشود، بسیار ماندن فرش روی دار، استفاده از رنگ‌های نامرغوب هنگام رنگرزی و خشک کردن پشم بدون زیر و رو کردن آن در زیر آفتاب است.

۶ – کج بودن کناره فرش:
ناشی از یکسان نبودن فاصله نخ‌های چله روی کجو، شل بودن نخ‌های چله، یکسان نبودن فاصله نخهای چله بر سر دار و زیر دار، پر تاب بودن پود ضخیم و بیشتر یا کمتر از حد معمول کشیده شدن پود ضخیم است. |خبرنگاران جوان|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
فرش دستباف خیلی زیباتر و پر رنگ و لعاب تر از فرش های ماشینی است. خرید این نوع فرش خیلی سخته.
از اطلاعاتی كه دادید ممنونم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها