با مشارکت دانشمندان ایرانی صورت گرفت

آنفلوانزای مرغی در مسیر ریشه کنی

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با اعلام شیوع یک نوع آنفلوآنزا به نام H۳N۲ در استانهای تهران، شمال غرب و جنوب غرب کشور، از رصد بیماری آنفلوانزا توسط ۱۳ آزمایشگاه قطب کشور و طراحی نظام مراقبت آنفلوانزا خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۰۵۸

جام جم سرا: دکتر محمدمهدی گویا گفت: در کشور ۱۳ آزمایشگاه قطب در ۱۳ منطقه کشور زیر نظر آزمایشگاه ملی آنفلوانزا وظیفه تشخیص این بیماری را بر عهده دارند که پس از آن موارد مشکوک و قطعی بیماری آنفلوانزا در سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور ثبت می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به طراحی موفق نظام مراقبت آنفلوانزای کشور، بنا به تایید سازمان بهداشت جهانی، کشور ایران در کنار تعداد معدودی از کشورهای دیگر در تصمیم گیری‌های مربوط به انتخاب واکسن آنفلوانزا نقش فعالی دارد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل سرما بیماری آنفلوانزا افزایش می‌یابد و این بیماری تابع زمان و مکان جغرافیایی است، افزود: آنفلوانزا H۳N۲ در اکثر کشورهای نیمکره شمالی، کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه شایع است و در ایران نیز در استانهای شمال غرب و جنوب غرب کشور و در استان تهران وجود دارد.
گویا با اشاره به اینکه آنفلوانزا یک عفونت ویروسی خود محدود شونده است، گفت: درمانهای حمایتی مثل استراحت، خوردن داروهای تب بر و خوردن مایعات فراوان به هنگام ابتلا به این بیماری از مهم‌ترین راهکارهای درمان این بیماری است.
وی طول دوره بیماری را دو روز تا یک هفته دانست و اصلیترین راهکار پیشگیری از این بیماری را رعایت نکات بهداشتی و رعایت دستورات پزشکی عنوان کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، توزیع داروی ضد آنفلوانزا برای بیماران بستری شده در بیمارستان بصورت رایگان، واکسیناسیون کادرهای بهداشتی و درمانی در بخش‌های دولتی و خصوصی و واکسیناسیون برای مشاغل حساس به درخواست سازمانهای مربوطه و سایر گروههای پرخطر و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در زمینه بیماری آنفولانزا در سطح عمومی را از اقدامات وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پیشگیری از این بیماری اعلام کرد. |مهر|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها