دو پسر جوان که به بهانه پرسیدن آدرس، راه مردم را سد و با تهدید چاقو و قمه گوشی‌های گرانقیمت‌شان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۸۷۷۲
پرسیدن نشانی، ترفند گوشی قاپ‌ها بود

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد جوانی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از دو جوان به اتهام سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کرد.

شاکی گفت: شب حادثه در حال بازگشت به خانه بودم که دو سرنشین یک موتورسیکلت نشانی خانه‌ای را از من پرسیدند، خواستم آنها را راهنمایی کنم که یکی از مردان با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراهم را گرفت و فرار کرد. خواستم مانع فرارش شوم که دیگر همدستش با قمه به من حمله کرد و قصد جانم را داشت که چند رهگذر به کمکم شتافتند و سارقان نیز با موتورسیکلت متواری شدند.

با تشکیل پرونده و به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای دزدهای خشن، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد و در ادامه پسر نوجوانی با حضور در پلیس آگاهی، از دو جوان به اتهام سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کرد.

در تحقیق از این شاکی معلوم شد، در خیابان دو جوان به بهانه پرسیدن نشانی خانه‌ای، راهش را سد کرده و با قمه و چاقو به وی حمله‌ور شده و پس از کتک‌زدنش، گوشی تلفن همراهش را سرقت و فرار کرده‌اند.

ماموران در بررسی این دو پرونده متوجه شدند سرقت‌ها به یک شیوه بوده و تصاویر رایانه‌ای دزدهای فراری نیز با هم مطابقت دارد. به این ترتیب جستجو برای دستگیری متهمان ادامه یافت تا این که چند روز پیش یکی از سارقان فراری دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد.

متهم در بازجویی ادعا کرد دوست فراری‌ام به من گفت از یکی از شاکیان پول طلب دارد و دیگری نیز مزاحم خواهرش شده و می‌خواهد از هر دو انتقام بگیرد. من هم با او همراه شدم و راه هر دو شاکی را سد کردیم و همدستم آنها را کتک زد و گوشی‌هایشان را گرفت.

در حالی که متهم مدعی بود در سرقت‌ها نقشی نداشته است، هر دو شاکی پرونده او را به عنوان یکی از سارقان، شناسایی کردند.

در ادامه دومین سارق فراری نیز در مخفیگاهش دستگیر شد و با تشریح نحوه سرقت‌هایشان به دزدیدن گوشی تلفن همراه این دو شاکی و چند نفر دیگر با همدستی دیگر متهم بازداشت شده، اعتراف کرد و گفت: من اصلا شاکیان را نمی‌شناختم و گفته‌های دوستم صحت ندارد. انگیزه‌مان فقط سرقت بود. به همین دلیل با شناسایی مردم به بهانه پرسیدن نشانی خانه‌ای راهشان را سد کرده و نقشه دزدی‌هایمان را عملی می‌کردیم.

بنابر این گزارش، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس ولایی کبریا، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها