شرکت خودروسازی BMW با پرده‌برداری از یک فنآوری تازه، عینک هوشمندی عرضه کرده است که با استفاده از آن دیگر نیازی به مکانیک برای تعمیر موتور خودرو‌ها نیست.
کد خبر: ۶۳۸۴۳۱

به گزارش جام جم سرا، خودروهای مدرن امروزی شامل بیش از یکصد قطعه الکترونیکی از شیشه‌های برقی و صندلی‌های گرم شونده گرفته تا دیگر تجهیزات موسیقی و سرگرمی می‌شوند. این ویژگی‌ها، رانندگی را برای راننده‌ها بسیار آسان‌تر می‌کند اما هرچه موتور‌ها پیچیده‌تر می‌شوند مهارت برای تعمیر آن‌ها نیز باید پیشرفته‌تر شود. برای این منظور شرکت خودروسازی بی‌ام دبلیو، یک عینک واقعیت افزوده طراحی کرده است که به کاربر دستورالعمل گام به گامی را برای چگونگی تعمیر موتور خودرو نشان می‌دهد. در این شیوه کاربر فقط باید با این عینک به موتور نگاه کند و دیگر به تجربیات مکانیک‌ها نیازی ندارد.

sara.jamejamonline.ir

بر اساس خبر مهر، این امر به خاطر انیمیشینی است که از طریق عینک نشان داده می‌شود. این تصاویر چگونگی جدا کردن قطعات موتور و حتی اینکه یک پیچ در چه جهتی باید چرخانده شود نیز نشان می‌دهند.
این عینک بخشی از طرح گسترده‌تر «واقعیت افزوده: توسعه واقعیت» شرکت بی‌ام دبلیوست و این نرم افزار را می‌توان بر روی خودروهای مختلف این شرکت به کار گرفت. این عینک همچنین می‌تواند برای مدل‌های بیشتری که عرضه می‌شوند نیز به روز شود.
وقتی یک مکانیک با این عینک جدید به موتور خودروی بی‌ام دبلیو نگاه می‌کند یک نمایشگر سه بعدی رنگی در بالای دید اصلی موتور ظاهر می‌شود. عینک‌های مذکور می‌توانند به کاربر در تشخیص محل بروز عیب موتور کمک کرده و به او در تعمیر گام به گام موتور یاری برساند.
در هر قسمت، یک قطعه موتور به طور مشخص و برجسته نشان داده شده و یک دستور العمل مکتوب در گوشه بالای سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

sara.jamejamonline.ir

این عینک‌ها با یک گوشی عرضه شده که دستورات مکتوب را به صورت بلند نیز برای کاربر می‌خواند.
یک تصویر انیمیشنی سه بعدی نیز پخش می‌شود تا نشان دهد چگونه باید آن قطعه مربوط را برداشت از جمله اینکه باید کدام پیچ که قطعه را در جای خود حفظ می‌کند باز کرد و چگونه قطعه را از موتور خارج ساخت.
علاوه بر این در گوشه سمت چپ پایین نمایشگر این عینک، تصویری از ابزار مورد نیاز برای انجام این کار نشان داده می‌شود. طراحان این سیستم ابزارآلات مورد نیاز را با عدد نشان می‌دهند تا کار برای کاربر ساده‌تر شود.
می‌توان با فشردن دکمه داده‌ها، فهرست دستور العمل‌ها بازیابی کرد. بر اساس اعلام بی‌ام دبلیو، با استفاده از واقعیت افزوده، کاربر اطلاعات سه بعدی بیشتری در مورد موتوری که در حال تعمیر آن است دریافت می‌کنند تا به او در تشخیص و حل نقص موتور کمک کنند.
مکانیک، جدا از محیط واقعی، مولفه‌های انیمیشنی مجازی و ابزاری که باید استفاده شود را می‌بیند و از طریق گوشی تلفیق شده در این عینک، در مورد هر یک از گام‌های کار و دستوراتی را می‌شنود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها