اولین جلسه دادگاه ویژه لبنان که در نزدیکی لاهه مستقر است، روز پنجشنبه در خصوص بررسی پرونده ترور حریری در غیاب چهار مظنون برگزار و دیروز جلسه دوم آن از سر گرفته شد. به گزارش الجزیره، رفیق حریری به همراه 21 نفر دیگر در جریان یک حمله تروریستی در بیروت در چهاردهم فوریه 2005 به قتل رسیدند.
کد خبر: ۶۳۶۵۶۹

در پی خاتمه جلسه اول محاکمه عاملان ترور نخست‌وزیر پیشین‌ لبنان در دادگاه لاهه، آمریکا و سازمان ملل از آغاز روند محاکمه عاملان این جنایت تروریستی استقبال کردند. به گزارش ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرد: آمریکا از تلاش‌های دادگاه‌ لاهه در محاکمه عاملان اقدامات خشونت‌آمیز لبنان حمایت می‌کند. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن استقبال از برگزاری این دادگاه بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد. اعضای شورای امنیت نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در لبنان، اعلام کردند که همواره از این کشور حمایت کرده و برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری را گامی مثبت می‌دانند.

پنج متهم اصلی مربوط به ترور رفیق حریری افرادی معرفی شده‌اند که با حزب‌الله لبنان ارتباط داشتند. حزب‌الله لبنان هرگونه دست داشتن اعضای خود را در این جنایت تکذیب کرده و برگزاری دادگاه در خارج از مرزهای لبنان را یک جنجال تبلیغاتی علیه محور مقاومت توصیف می‌کند. رفیق حریری و وارثان سیاسی او از جامعه سنی‌مذهب لبنان هستند که تحت حمایت حکومت عربستان سعودی قرار دارند. بنابرگزارش‌های رسیده، برگزاری این دادگاه به جای این‌که به لبنان آرامش بخشد بیشتر این کشور را متشنج کرده است. طی دو روز گذشته انفجار بمبی در منطقه شیعه‌نشین هرمل این مساله را به اثبات رساند. دراین انفجار چهار نفر کشته و 38 نفر زخمی شدند. روز گذشته سفارت آمریکا در بیروت انفجار روز پنجشنبه در «هرمل» لبنان را محکوم کرد. گروه تروریستی جبهه النصره مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها