اختتامیه ۵ ساعته سومین جشنواره جام جم با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.
کد خبر: ۶۳۶۳۶۵
حاشیه نگاری از اختتامیه سومین جشنواره جام‌جم/ پایتخت 53 اثر مرحوم سیروس مقدم!

پرونده سومین جشنواره تلویزیونی جام جم در حالی بسته شد که این مراسم هم مانند سایر مراسم‌هایی که برگزار می‌شود، با حاشیه‌هایی همراه بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید، برخی از این حاشیه‌هاست:

-مهمانان مراسم اختتامیه حدود 1000 نفر از هنرمندان کشورمان بودند.

-بنا به اعلام قبلی قرار بود مراسم ساعت 17:30 آغاز شود اما به رسم معمول برنامه‌های این چنینی، تاخیر چاشنی آن شد و حدود ساعت 19 مراسم رسمی آغاز شد.

-دکور برنامه توسط پیمان قانع طراح دکور برنامه ماه عسل طراحی شده بود و المان‌هایی از دکورهای قبلی برنامه ماه عسل در این دکور نیز به چشم می‌خورد.

-تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه برعهده احسان علیخانی بود که در همان ابتدا اعلام کرد همه به شرایط سخت و بی‌پولی سازمان صداوسیما اذعان دارند و می‌گویند چرا جشن گرفته‌اید که باید بگویم شرکت پالایش بخش شرکت نفتی ایران حامی مالی جشنواره است.

-به دلیل ازدحام بیش از حد، بسیاری از مهمانان به صورت ایستاده مراسم را دنبال کردند. تا جایی که حتی مجری برنامه نیز گفت که تعداد مهمانان سرپا بیشتر از تعداد کسانی است که نشسته‌اند.

-طبق روال همه برنامه‌های این چنینی خبرنگاران جایی برای نشستن نداشتند و یواشکی و به دور از چشم خانم‌های حراست جایی در انتهای سالن برای خود دست و پا کردند.

-یکی از نکات قابل توجه زنده کردن یاد و خاطره حادثه معراجی‌ها توسط مهدی فرجی مدیر شبکه یک و علی دارابی معاون سیما بود.

-ماکت یک سرو زرین در دکور قرار داده شده بود که بنا بود توسط علی نصیریان به عنوان پیشکسوت در آغاز مراسم تکمیل شود که به دلیل گرفتار شدن این هنرمند پیشکسوت توسط 2 تن از نیروهای صداوسیما تکمیل شد. این درحالی بود که برگزارکنندگان می‌توانستند برای این امر از پیشکسوتان دیگری که در مراسم حضور داشتند، استفاده کنند.

-حسین یاری بیانیه هیات داوران را برای حاضران قرائت کرد.

-هنگام اعلام اسامی برگزیدگان بخش مستند، از محمد رسولی برای بهترین تصویربرداری نام برده شد که وی به دلیل مصدومیت پای راستش مجبور شد مسیر رسیدن به روی سن را با عصا و به صورت لی لی کنان بیاید که علیخانی در واکنش به این ماجرا خطاب به حاضران گفت یک نفر کمکش کند منتظرید بخورد زمین مغزش دربیاید؟

-اسامی برگزیدگان در پاکت‌های دربسته به علیخانی تحویل داده می‌شد و او پس از خواندن چند اسم گفت دیالوگ‌ها را مثل رادیو نوشته‌اند.

-از نکات قابل قابل توجه این مراسم حضور زوج‌های جوان هنرمند نظیر امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق، نیما فلاح و سحر ولدبیگی، حمید گودرزی و همسرش در این مراسم بود که گرفتن عکس‌های یادگاری پی‌درپی از جمله کارهای این زوج‌های جوان بود.

-هنگام اعلام اسامی برگزیدگان صدای سوت زدن‌های مداوم در کنار تشویق‌ها می‌آمد که احسان علیخانی از روی سن تشخیص داد باید کار امین زندگانی و یا نیما فلاح باشد. او سخنان خود را با این سخن تکمیل کرد که فقط نمی‌دانم چرا از منطقه‌ای که این عزیزان نشسته‌اند، صدای دست و سوت شبیه مراسم پاتختی می‌آید.

-صدای کف و سوت‌ها مدام در حال بیشتر شدن بود که علیخانی در قالب شوخی از سوی ضرغامی اعلام کرد هرکس سوت بزند جایزه ویژه دارد.  

- در بخش اعلام اسامی برگزیدگان بخش برنامه‌سازی علیخانی از ضرغامی خواست روی سن بیاید و ضرغامی هم خطاب به او گفت نه به خاطر خدا برای علیخانی آمده‌ام. علیخانی نیز در پاسخ به این مزاح رئیس رسانه ملی پاسخ داد: برخی به من می‌گفتند آقای ضرغامی خیلی از تو بدش می‌آید ولی الان فهمیدم که خیلی هم از من بدش نمی‌آید.

-اجرای موسیقی زنده توسط سالار عقیلی بخش دیگری از این مراسم 5 ساعته بود که تو قطعه وطنم و خوشه‌چین را خواند. زمزمه زیرلبی امین زندگانی با قطعه خوشه‌چین از نکات مورد توجه بود.

-هنگام دعوت از ضرغامی برای سخنرانی، در اقدامی حساب‌شده، دکورها دچار مشکل شد تا پرده‌های سن بسته شود و سالن برای دقایقی در تاریکی مطلق فروبرود. در ادامه پرده‌های سن درحالی باز شد که تغییراتی در دکور ایجاد شده بود و «رامین ناصرنصیر» جای احسان علیخانی را گرفته بود. در این دقایق زمان به 50 سال بعد رفته بود و مجری در حال گرفتن ارتباط مستقیم با مدیر سازمان صداوسیما برای اختتامیه پنجاه و سومین جشنواره جام‌جم بود.

جواد رضویان نیز مدیر جدید سازمان بود که در سخنان طنز خود از ضرغامی به عنوان مرحوم مغفور یاد کرد. او همچنین گفت که پایتخت 53 اثر مرحوم سیروس مقدم است. رضویان درباره ممنوع‌التصویری رضا عطاران هم گفت که نمی‌دانیم برای چه این اتفاق افتاده است.

-ضرغامی در سخنان خود از بازی نصیریان در فیلم شکارچی شنبه به عنوان حال خوب یاد کرد.

-رئیس رسانه ملی همچنین از غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد فلسفه به عنوان یکی از شیرین زبان‌ترین محققان عرصه فلسفه یاد کرد.

-ضرغامی در بخشی از سخنانش با توجه به اسم یک مستند کوتاه با نام «عزت به قهوه‌خانه می‌رود»، یادی از دوران کودکی خود کرد و گفت: وقتی کودک بودم و در سال‌های قبل از انقلاب تلویزیون نداشتیم و به قهوه‌خانه هم که نمی‌توانستیم برویم. این مستند ناخودآگاه وصف ما را می‌کرد. من و هم سن و سال‌هایم مسابقات جام جهانی فوتبال را از پشت شیشه‌های قهوه‌خانه تماشا می‌کردیم و همیشه رقابت می‌کردیم که رونالیدینو قوی‌تر است یا اوزبیو.

-حضور فرج‌الله سلحشور و تجلیل از او که مدتی است با رسانه ملی قهر کرده بود نیز از دیگر نکات قابل تأمل این مراسم است.

-ضرغامی در بخشی از سخنانش درباره اثرگذاری شهید حسن باقری بر جنگ سخن می‌گفت و در بین سخنانش به مستند زندگی این شهید اشاره کرد اما از این مستند که «آخرین روزهای زمستان» نام دارد، به اشتباه «آخرین شب‌های زمستان» نام برد.

-هنگام تجلیل از مرتضی حیدری مجری برنامه پایش، علیخانی به مزاح گفت آقای حیدری در راه ماه عسل به جشنواره آمد. وی افزود: نمی‌دانم چرا منتظر بود و دلیل اینکه گذاشت بعد از دوره آقای احمدی‌نژاد زن گرفت، چه بود.

-هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به این افراد اشاره کرد: علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، داریوش ارجمند، انوشیروان ارجمند،کیانوش عیاری، سعید راد، احمد نجفی، فرج الله سلحشور، مهدی فخیم‌زاده، داوود میرباقری، محمدجعفر خسروی، محمدرضا شهیدی‌فر، مجید انتظامی، مسعود جعفری جوزانی، امین حیایی، یدالله صمدی، نادر طالب‌زاده، عادل فردوسی‌پور، مهران رسام، پوریا امینی، علیرام نورایی، حمید گودرزی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، ابوالقاسم طالبی، مریم امیرجلالی، نسرین مقانلو، شهره لرستانی، فاطمه کودرزی، فریبا کوثری، الهام حمیدی، فریدون جیرانی، حامد کمیلی، هدایت هاشمی، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، منوچهر اسماعیلی، پوران درخشنده، آتیلا پسیانی، احمد پورمخبر، حسین یاری، مینو فرشچی، الهام پاوه‌نژاد، منصور ضابطیان، فریبرز عرب‌نیا، امیر نوری، سیروس گرجستانی، سروش صحت، شقایق دهقان،‌ رسول نجفیان، ابوالفضل جلیلی، مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، مهران رجبی، مهران غفوریان و ... اشاره کرد. ( خبرگزاری فارس)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها