اگر مدام پشت صندلی نشسته‌اید، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادید که‌گاه و بیگاه دچار کمردرد می‌شوید، اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید... چند نکته کوتاه و مفید در این باره را بخوانید.
کد خبر: ۶۳۴۸۲۸

کمر درد‌های عود کننده: در بسیاری از موارد کمردرد‌ها بدلیل اسپاسم عضلانی اتفاق می‌افتد که با استراحت این درد‌ها بهبود پیدا کرده ولی مجددا عود می‌کند. این دردهای عود کننده یک هشدار می‌باشد که اگر به آن‌ها توجه نشود عوارض احتمالی مبنی بر فشار روی نخاع و ریشه‌های عصبی مانند انتشار درد به پا‌ها و بی‌حسی و... که علائم خوبی هم نیستند بروز خواهد کرد.

کمردرد و تشک مناسب: اگر کسی دچار کمردرد است نباید روی زمین سفت بخوابد بلکه باید از یک تشک با قطر ۵/۷ سانتی‌متر (حداقل ۴ سانتی‌متر) که نه خیلی نرم باشد تا فرورفتگی‌های (قوسهای) کمری را افزایش دهد و نه آنچنان سفت که روی برجستگی‌ها فشار وارد آورد و قوس را باز کند استفاده نماید. برای مثال تشک پنبه‌ای نو خیلی مناسب است.

کمردرد و نشستن: برای پیشگیری از دردهای مکرر باید اول صندلی خود را نسبت به می‌زکارمان تنظیم کنیم و هر ۶۰-۵۰ دقیقه برخاسته، حرکات ساده‌ای انجام داده و دوباره بنشینیم.

کمردرد و ورزش: اگر بیماری بدلیل کمردرد توصیه به ورزش شده است، منظور انجام ورزش‌های طبی (درمانی) است که با توجه به بیماری و عوارض آن، ورزش خاص با هدف خاص تجویز می‌شود. این ورزش‌ها حتی ساده‌تر از ورزش‌های همگانی هستند که برای ارتقاء سلامت عمومی مفید می‌باشند. نوع دوم ورزش‌ها ورزش قهرمانی است که در این بیماران (و بطور کلی در تمامی بیماری‌هایی که به ورزش نیاز دارند) توصیه نمی‌شود |drpalapal|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
من كامند هستم.چطوری میتونم هر 60دقیقه از صندلیم بلند بشم حركات ساده انجام بدم؟مگه وسط اداره محل نرمشه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها