حوادث کرمانشاه؛ مأمور قلابی

دستگیری مامور قلابی پلیس در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی تهران تشریح کرد؛

جزئیات شکار زنان از سوی مامور قلابی پست

رئیس پلیس آگاهی تهران جزئیات اقدامات مجرمانه مامور قلابی پست که زنان را مورد آزار و اذیت قرار می داد و عملیات دستگیری مرد شیطان صفت را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۳۴۱۱۴
جزئیات شکار زنان از سوی مامور قلابی پست

به گزارش مهر،سرهنگ محمدیان در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 17 و 45 دقیقه یکم مرداد سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 110 شهدا اعلام کرد: مرد جوانی در حالیکه مرا مورد تهدید به آزار قرار داده بود ، با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبندم در داخل آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتم در میدان شهید محلاتی کرد .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ملاتبار ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 21 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکی

زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : عصر روز حادثه زنگ آیفون زده شد و جوانی حدود 25 ساله با معرفی خود به عنوان "مأمور پست" مدعی شد که قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد . برای تحویل گرفتن بسته پستی ، داخل آسانسور شده اما زمانیکه به طبقه همکف رسیده و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم ناگهان این شخص را در داخل پارکینگ مشاهده کردم ! درحالیکه پیش از آن به هیچ عنوان در ورودی مجتمع را برای این شخص باز نکرده بودم. هنوز از داخل آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در نگه داشت و در حالیکه اجازه بسته شدن در آسانسور را نمی داد ، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و پس از سرقت گردنبند و مجروح کردن گردنم به سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ از محل متواری شد.

شناسایی شکات دیگر

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات شدند که متهم به بهانه "تحویل دادن بسته پستی" و با مراجعه به "مجتمع های مسکونی دارای آسانسور" ، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات و تلاش برای آزار و اذیت آنها کرده بود .

یکی از این زنان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت سه بعدازظهر 13 شهریور سال 91 شخصی زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد که با جواب دادن به اظهار داشت: پستچی هستم . شما مالک هستید یا مستأجر ؟ " که پاسخ دادم : "مالک هستم" . این شخص در ادامه مدعی شد که سند تفکیک شده واحد آپارتمان را آورده و به بهانه تحویل دادن سند از من خواست تا به در مجتمع مراجعه کنم . با آسانسور پایین آمده و زمانی که به پارکینگ رسیدم ، جوانی موتورسوار که موتورسیکلت مشکی خود را در مقابل در ورودی مجتمع گذاشته بود ، در مقابل در آسانسور مشاهده کردم . این شخص اظهار داشت که سند را اشتباهی به همسایه طبقه بالایی تحویل داده ! و باید سند را از همسایه گرفته و رسیدش را به وی تحویل دهم . به داخل آسانسور برگشتم که قبل از بسته شدن در آسانسور ، این شخص با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع از بسته شدن در شد و با فحاشی چاقو را به سمت گلو و صورتم نشانه رفت و ... . این شخص به سرعت از پارکینگ خارج و درحالیکه صدای موتورش را که سریع می رفت می شنیدم ، از محل فرار کرد .

چهره نگاری مأمور قلابی اداره پست

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعدادی از شکات ، کارآگاهان به چهره نگاری تصویر "مأمور دروغین اداره پست" پرداختند . شکات در اظهاراتشان با ارائه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدود 25 ساله ، قد بلند (حدودا 180 سانتی متر ) ، چشم و ابرو مشکی و با لباس های اسپرت بوده که با یک دستگاه مورتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی از محل متواری شده است .

همزمان با انتشار تصاویر چهره نگاری شده در روزنامه های کثیرالانتشار و خبرگزاری ها ، تعدادی از شکات جدید با مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان عنوان داشتند که این شخص تحت عنوان "مأمور اداره برق" قصد آزار و اذیت آنها را داشته است. یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : دوم مرداد امسال مردی جوان و تنومند زنگ خانه ما را زد . خودش را به عنوان مأمور اداره برق معرفی و عنوان داشت که برق واحد ما  مشکل دارد و به این بهانه از من خواست تا برق خانه را قطع کنم . من نیز که در آن لحظه بسیار هل شده بودم بلافاصله برق واحد آپارتمانی خود را قطع کردم اما این شخص دوباره در خانه ما را زد و مدعی شد که باید برق را از طریق جعبه تقسیم داخل منزل قطع کند و به این بهانه وارد خانه شد . به محض ورود ناگهان تیغ موکت بری را زیر گلویم قرار داد و مرا تهدید به کشتن کرد . در حالیکه قصد داشت تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد شروع به فریاد کشیدن و درخواست کمک از همسایگان کردم که این شخص به سرعت از خانه خارج و متواری شد.

شکار تصویر متهم

همزمان با انجام اقدامات پلیسی در سطح شهر تهران برای شناسایی و دستگیری متهم ، زن جوانی طی تماس تلفنی با تلفن 110 عنوان داشت که متهم را در یکی از مراکز تفریحی شهر تهران مورد شناسایی قرار داده اما این شخص به محض مشاهده وی با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده است .

کارآگاهان با انجام تحقیقات از این زن جوان متوجه شدند که متهم چندی پیش قصد داشته تا این زن را مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این کار نشده و به همین علت هیچ گونه شکایتی از سوی این زن به پلیس اعلام نشده بود. سرانجام پس از گذشت مدت زمانی و به صورت اتفاقی ، متهم را در یکی از مراکز تفریحی مورد شناسایی قرار داده است .

این زن در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که متهم 27 مرداد امسال قصد داشته تا به بهانه تحویل بسته پستی وی را نیز مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این امر نشده و از محل متواری شده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده ، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل سکونت این زن جوان و شناسایی یکی از مراکز تجاری دارای دوربین های مداربسته ، به بررسی تصاویر ضبط شده پرداخته و موفق به شناسایی موتورسیکلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند . با شناسایی موتورسیکلت ، هویت آخرین مالک آن به نام "ایمان . الف"  30 ساله شناسایی و شکات پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم تصویر وی را مورد شناسایی قرار دادند .

سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم ساعت 10 شب نهم دی ماه وی را طی یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر عنوان داشت: با وجود دستگیری متهم و به دلیل حساسیت ویژه موضوع و ادعای متهم مبنی بر بی گناهی، نیاز به جمع آوری شواهد ، دلایل و قرائن پلیسی و علمی برای اثبات ارتکاب جرم از سوی متهم وجود داشت که با تلاش کارآگاهان اداره شانزدهم و همچنین همکاری بسیار خوب و نزدیک مقام قضایی ، تمامی این اقدامات انجام و کلیه دلایل و شواهد از جمله شناسایی متهم از سوی تمامی شکات پرونده و ... انجام شده است .

محمدیان در پایان این خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی گفت: با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم و برای شناسایی دیگر شکات احتمالی ، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون به هر دلیلی از طرح شکایت خود در مراجعه قضایی و پلیس خودداری کرده اند درخواست و دعوت می کنیم تا برای طرح شکایت خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که پلیس آگاهی محرمانه نگاه داشتن هویت و شکایت آنها را علاوه بر یک وظیفه قانونی ، یک وظیفه شرعی و اسلامی نیز می داند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جوان 30ساله از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
با تشكر از نیروی انتظامی
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
زحمت بچه های نیروانتظامی رو بایه حبس كوتاه مدت حروم نكنید .لطفاً.
ahad
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
باتشكر فراوان از زحمات نیروی انتظامی
حسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
فردا ازاد ش می‌شود یا عفو می خورد
داود باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
دست بچه های اگاهی درد نكنه .كه اگه نباشن ارامش نداریم

نیازمندی ها