دانشمندان موفق به تولید نوعی جوراب هوشمند شدند که برای محافظت از پا‌ها به شکلی برنامه ریزی شده بر قدم‌ها نظارت و آن‌ها را هدایت می‌کند.
کد خبر: ۶۳۰۵۱۸

به گزارش جام جم سرا، حسگرهایی که در آیتم‌های پوشیدنی تعبیه می‌شوند، داده‌ها را از طریق بلوتوث به ساعت‌، گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ کاربران انتقال می‌دهند.
شرکت «Heapsylon» تولیدکننده ابزارهای هوشمند پوشیدنی از قبیل تی‌شرت‌ و جوراب‌های ورزشی با قابلیت نظارت بر ضربان قلب بوده و آخرین دستاورد آن، نمونه اولیه سیستم جوراب هوشمند جدید به نام «Sensoria» گزارش شده است.
این سیستم، آیتمی سه بخشی است که شامل جوراب هوشمند، پابند الکترونیکی و گیره مغناطیسی بر روی بخشی از جوراب و همچنین یک برنامه تلفن همراه است که با علائم شنیداری زمان واقعی، بر قدم‌های کاربر نظارت و آن‌ها را هدایت می‌کند.
پابند، داده‌های را از حسگرهای جوراب که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شوند، جمع‌آوری می‌کند.
دیوید ویگانو، یکی از موسسان و مدیر اجرایی شرکت سازنده، مدعی است کاربران حین دویدن با داشتن این سیستم، می‌توانند اطلاعات را بطور بلادرنگ از تلفن همراه‌شان دریافت کنند و این اطلاعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به آن‌ها در اجتناب از آسیب‌دیدگی‌ها کمک می‌کند.
کاربر با استفاده از جوراب ابداعی می‌تواند سرعت و میزان کالری‌هایی را که حین دویدن سوزانده، بررسی و همچنین از چگونگی برخورد پا با زمین آگاهی یابد.
گفته می‌شود، جوراب هوشمند ابداعی می‌تواند در ابزارهای رهگیری سلامتی کارآمد باشد.
به گفته مقامات شرکت سازنده این سیستم، رهگیری‌کننده‌های کوچک و قابل‌حمل کنونی همیشه قابل‌اعتماد نیستند و عموما به اندازه‌گیری گام‌ها و کالری‌ها محدود می‌شوند، اما جوراب Sensoria می‌تواند به عنوان یک مربی مجازی عمل کند و به کاربر در خصوص ارتکاب اشتباهات تکنیکی در قدم برداشتن آگاهی داده و حتی در صورتی که وی بیش از اندازه قدم بردارد، هشدار دهد. هشدارهای این سیستم به کاربران در اجتناب از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند.
هم‌اکنون ۲۵ میلیون دونده فعال در آمریکا وجود دارند و هر سال بیش از ۶۰ درصد از این دوندگان دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند و سیستم جدید به آن‌ها در پرهیز از آسیب‌دیدن کمک خواهد کرد.
گفته می‌شود، این فناوری در ماه مارس سال ۲۰۱۴ عرضه می‌شود. |ایسنا|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها