رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری فردی خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد دوست خود، مبالغی را به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت و کارت شارژ خریداری کرده بود.
کد خبر: ۶۲۹۶۴۹
سرقت 500هزار تومانی، بهای اعتماد بیجا

سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: در پی شکایت خانمی 22 ساله مبنی بر اینکه مبلغ پنج میلیون ریال به صورت غیرقانونی و اینترنتی از حساب وی برداشت شده است، دستگیری عامل یا عاملان ارتکاب جرم در دستور کار پلیس فتا کرمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات تجسسی و فنی ماموران انتظامی در فضای سایبری، افزود: مبالغ برداشت شده از حساب شاکی به منظور خرید کارت شارژ مورد استفاده قرار گرفته بودند که در ادامه بررسی ها و اقدامات تخصصی پلیس، خط تلفنی که از این شارژها استفاده کرده بود شناسایی و مالک آن روز گذشته با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه متهم دستگیر شده خانمی 22 ساله و از دوستان شاکی می باشد، اظهار کرد: متهم در بازجویی های صورت گرفته اذعان داشت که از چندی پیش رمز اینترنتی حساب شاکی را در اختیار داشته و به منظور آزار وی، اقدام به سرقت اینترنتی از حساب دوست خود نموده است.

وی، اعتماد بیجا و بی احتیاطی شاکی در نگهداری از رمز اینترنتی حساب را از عوامل زمینه ساز وقوع جرم دانست و یادآور شد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.

سرهنگ اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد: رمز اینترنتی کارت بانک خود را به طور متناوب تغییر داده و با اعتماد بی جا آن را در اختیار دیگران قرار ندهید تا زمینه وقوع جرم فراهم نشود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی كریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
شاید مجبور بوده، گذشت كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها