کلاهبردار اینترنتی دستگیر شد

دستبرد به حساب بانکی 4 هزار ایرانی

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری فردی که با ارسال پیامک و راه‌اندازی سایتی در اینترنت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۴۰۱
مسابقه صوری، ترفند کلاهبردار اینترنتی بود

سرهنگ محسن عرفانی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برنده شدن در مسابقه ای که جایزه آن «تلویزیون LED با برند معتبری» بوده و ارزشی بالغ بر 20 میلیون ریال داشته بود و شاکی با ارسال هزینه یک میلیون ریال پست به انتظار جایزه خود نشسته و پس از گذشت دو ماه جایزه به دست وی نرسید و با توجه به اینکه در این زمینه نیز کسی پاسخگو شماره تلفن اعلامی و سایت مذکور نبوده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شاکی، تحقیقات فنی خود را آغاز و با استعلام از مبادی ذیربط توانستند رد متهم را شناسایی و با تهیه نیابت قضایی متهم که ساکن تهران بود، وی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ عرفانی افزود: متهم که مردی 24 ساله است در اعترافات خود گفت که با راه‌اندازی سایتی در اینترنت و تبلیغات به صورت پیامک، افراد را فریب می‌داده و از کاربران می‌خواسته تا برای دریافت جایزه خود مبالغی را به حساب اعلام شده در سایت واریز کنند، این در حالی است که اغلب این جوایز یا به دست کاربران نمی‌رسیده و یا در صورت ارسال آنها برای کاربران، این به اصطلاح جوایز، حتی ارزشی معادل مبلغ دریافتی از کاربر را نداشتند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کاربران همواره باید توجه لازم و کافی را در این رابطه داشته و در صورتی که خواسته یا ناخواسته در سایت‌های ناشناس با چنین مواردی روبه رو شدند، از ارزش واقعی جوایز اعلامی و کیفیت و کمیت آن اطلاعات کافی حاصل کرده و در صورتی که سایت نامعتبر بود، به هیچ عنوان نسبت به واریز مبلغی هرچند ناچیز به حساب‌های اعلامی در سایت خودداری کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها