نوشتاری درباره آداب اجتماعی و فرهنگ رانندگی ما ایرانیان

یک فرهنگ غلط عمومی: لطفاً از لطفا استفاده نکنید!

قوانین خیابانی که جایی ثبت و ضبط نشده به چند دسته تقسیم می شوند؛ البته این خیابانی آن خیابانی که در ورزش قانون تعیین می کند نیست و مربوط است به همین خیابان‌های خشن خودمان!
کد خبر: ۶۲۴۷۸۲

قوانین خیابان چند دسته است که یکی از آنها مربوط می شود به راننده‌ها که آن هم خودشان به راننده‌های خودروهای کوچک و بزرگ تقسیم می شود! قانون‌های مربوط به موتورسوار داریم ، قانون مربوط به شترسوار داریم...قانون عابر پیاده داریم که بهتر است اول قانون‌های ثبت نشده عابران پیاده را که کم هم نیستند مرور کنیم که شاعر می فرماید عابری هر فصلی یه حالی داره! یا در جای دیگری می فرماید عابران را بگذارید بنالند همه...  یا می‌گوید خدایا عابران را با غم عشق آشنا کن یا اگر عابر شدی مرد خطر باش! و از این قبیل مزه پرانی‌های مختص شاعران! قانونی در مورد عابران پیاده است که به محض نزدیک شدن ماشینی می‌گوید چون من پیاده هستم پس حق با من است. به‌خصوص اگر هوا هم سرد باشد. پس بدون اینکه به ماشینی که به زحمت از پشت چراغ قرمز عبور کرده فرصتی بدهید از جلویش رد شوید. قانون دیگری در این مورد هست که می گوید اگر جرأت داری بیا رد شو! عابر پیاده باید بداند که اگر راننده به او بزند خودش گیر است پس بدون اینکه به راننده اجازه بدهید رد شوید.
قانون کی حال دارد از پل رد شود به شما می گوید درست از زیر پل عابرپیاده از جلوی ماشین‌ها رد شوید و حواستان به خودتان باشد نه به بوق‌های آنها! قانون سرعت در مورد عابر پیاده هشدار می دهد که اگر همزمان با سرعت برق در زمان چیزی حدود سه برابر سرعت ماشین از جلوی آن ماشین بگذرد حادثه ای برای عابر اتفاق نمی افتد و فقط صدای بوق انعکاس پیدا خواهد کرد!قانون اگه خودت را بزنی به آن راه بهتر است قانونی است که به شما می گوید در حالی که با تلفن‌تان حرف می زنید از جلوی ماشین‌ها رد شوید زیرا آنها وظیفه‌شان است که بایستند. در مورد عابران پیاده قوانین ثبت نشده زیادی است که خلاصه‌وار می گوید: عابران دانند!
>> قانون/ معصومه پاکروان

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها