رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص آمار ازدواج و طلاق در کشور گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۴۶۷ هزار و ۲۴۲ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که در مقایسه با ۷ ماهه ۹۱ حدود ۵ درصد کاهش داشته است. همچنین در ۷ ماهه نخست امسال ۹۰ هزار و ۶۵۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۲۳۵۵۵

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری دانشجو- احمد تویسرکانی در حاشیه حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با حضور در غرفه قوه قضاییه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا آخر مهرماه ۱۹۲ مورد ازدواج موقت در کشور به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: یکی از برنامه‌های تحول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای سیستم ثبت آنی معاملات و ثبت الکترونیکی اسناد رسمی بود که با بررسی ابتدایی و کارشناسی‌های اولیه از ۲۶شهریور امسال اجرایی شد.
وی افزود: بعد از گذشت ۵۰ روز از اجرای طرح تا امروز ۳ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۲۹ سند رسمی در این سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۶. ۴۳ درصد سند وکالت، ۲۴. ۹ درصد سند بیع، ۱۳. ۵ تعهدنامه، ۵. ۲ درصد سند رهنی، ۳. ۴ درصد رضایتنامه، ۳. ۳ درصد اقرارنامه، ۱. ۳ درصد سند اداره و یک درصد سند صلح بوده است.
معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به علل طلاق در کشور گفت: دخالت خانواده‌ها با ۱۵. ۵ درصد علت اصلی طلاق‌ها در کشور بوده و پس از آن به ترتیب تأمین نشدن شروط ضمن عقد با ۱۵. ۳ درصد، ترک زندگی از سوی یکی از زوجین، استنکاف از دادن نفقه، اعتیاد، محکومیت به حبس، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، اختلالات بالینی و افسردگی، ارتباطات نامشروع، ازدواج مجدد و فقر مالی از دیگر دلایل طلاق در کشور بوده است.
وی در خصوص میزان ازدواج موقت در کشور گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۹۲ مورد ازدواج موقت به ثبت رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است. به موجب قانون حمایت از خانواده الزامی به ثبت رسمی ازدواج‌های موقت وجود ندارد مگر اینکه در مواردی زوجین توافق کنند و یا زوجه باردار باشد که در این صورت مبادرت به ثبت رسمی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سها-(كارشناس امور خانواده)
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
۰
۰
وقتی جا به جا تبلیغ ازدواج موقت می شود ودلیل انرا جلوگیری از فحشا میدانند همین هم می شود با كمی درایت و اهمیت به ساده زیستی و ازدواج اسان می توان در عین داشتن مشكلات مالی تشكیل خانواده داد كسانی كه ازدواج موقت را به بهانه انكه جوانان قدرت مالی ندارند وبرای به گناه نیافتادن انرا بهترین راه حل می دانند بدانند كه بیشترین استقبال كنندگان از این نوع ازدواج مردان متاهلند كه برای كامجویی خود خارج از محیط خانواده به ان روی می اورند مردانی كه توانایی حل مشكل در خانواده را ندارند و به نوعی برای پاك كردن صورت مساله ویا به دلیل خشم درونی خود از وضیت اختلافات خانوادگی به این شكل خود را تخلیه می كنندجا داشت مشاوره های حضوری رایگان برای حل مسایل انان بكار می رفت نادیده گرفتن زنان هم در این موضوع جای صحبت دارد زنانی كه تنها دارایی معنوی انان خانواده و همسرشان است و برای ان سرمایه گذاری احساسی كرده اند از روابط شوهران خود ضربه دیده و شخصیت انان پایین می اید زیرا دیدگاه زنان ومردان در باب مسایل جنسی متفاوت است خانواده هسته یك اجتماع سالم و محیط امنی برای تربیت نسل اینده است و گرانترین سرمایه گذاریها برای ان ارزان محسوب می شود توجه به افرینش انسان نشان می دهد روابط جنسی بین یك زوج كه تعهد یك زندگی دایم را بسته اند با یكی شدن جسم یكی شدن روح می اورد كه گرچه شروعش یك نیاز جسمی است برایندش یك عمل معنوی است و هیچ یك از اینها در ازدواج موقت وجود ندارد و در این بین توجه به زنانی كه بدلیل نیاز مالی و طرد شدن از اجتماع به این نوع ازدواجها روی می اورند قابل بحث است.زنانی كه با هر بار صیغه موقت شانس ازدواج دایم انها كمتر و كمتر می شود كه خود باعث معضل دیگری در اجتماع است بنابراین پیشنهاد می شود چنین اموری به دست افراد یك جانبه نگر بی صلاحیت سپرده نشود.
ستایش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
این نشون میده مردم با ازدواج مخالف نیستن با شرایطش مخالفن كه خانمان براندازه و مسخره ...در تمام دنیا مردم به راحتی ازدواج موقت با هم ازدواج دائمی می كنن اما اینجا باید از تمام بانكها و اجدادت كمك بگیری كه اگه تازه اشكال پیش بیاد دیگه اوضاع بدتر میشه و كلا قید ازدواج از هر مدلی رو میزنی ......
كاردان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
اگر جوانان ما از حداقل حق شهروندی خود كه همانا یك شغل مناسب ( یا حداقل درآمد ماهانه ) و مسكن مناسب می باشد برخوردار باشند مشكل ازدواج حل می شود . و طبق قانون اساسی این وظیفه دولت است كه اینكار را انجام دهد . اگر نمی تواند شغل ایجاد كند به كسانی كه قصد ازدواج دارند حقوق بیكاری بدهد تا سن ازدواج این همه بالا نرود .
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
۰
۰
همه این حرفا درست.تازه میرسیم به جایی كه دختر وپسر از همدیگه خوششون میاد ولی بخاطرغرور بزرگترها وندانم كاری اونا(چون 4تا پیرهن بیشتر پاره كردن)ساز مخالف میزنن كه این ازدواج نباید سر بگیره
اونوقت چی داریم بگیم؟
لعنت بر ازدواجهای زوركی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
بعد میگن رشده جمعیت فلانه. خوب با اردواجه موقت كی بچه دار میشه؟ خوبه دیگه. امریكا استفاده ابزاری از زن میكنه. معنیه این استفاده ی ابزاریرم قبله مرگمون فهمیدیم بالاخره. آقایون بدونه هیچ خرجی و تعهدی یه زن و تا وقتی تازه و سرحاله صیغه میكنن بعد همچین كه پیر شد ولش میكنن و چندتا دیگه. حالا این وسط واسه بچه و این حرفا شاید یه زنم بگیرن اونم تو میانسالی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها