مطالعات جدید پزشکان دانشگاه کنتاکی نشان داد که کمبود ویتامین D در رژیم غذایی به مغز آسیب می‌رساند. کمبود ویتامین «دی» نه تنها برای عموم افراد بلکه بویژه برای سالمندان مشکل آفرین خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۲۷۴۸

«آلان باترفیلد»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: ‌ مصرف مقادیر کافی ویتامین D علاوه بر آنکه برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است در عین حال در حفظ سلامت سایر اعضا و بافت‌های بدن از جمله مغز موثر است.
در این مطالعه که روی موش‌ها انجام گرفته معلوم شد کاهش مقدار ویتامین D در رژیم غذایی موجب تولید بیشتر مولکول‌های رادیکال‌ آزاد می‌شود که به مغز موش‌ها آسیب می‌رساند. همچنین در این آزمایش توان ذهنی و‌شناختی این حیوانات به میزان قابل توجهی کاهش یافت. باترفیلد همچنین اظهار داشت: با در نظر گرفتن این نکته که کمبود ویتامین D به خصوص در افراد مسن شایع است به بررسی این موضوع پرداختیم که کمبود ویتامین D در دوران می‌انسالی چه تاثیری روی مغز دارد. آزمایش‌ها تایید کرد مصرف مقادیر کافی ویتامین D برای جلوگیری از آسیب مغزی ناشی از تولید زیاد رادیکال‌های آزاد و پیامدهای آن ضروری است.
به گزارش یونایتدپرس، به گفته پزشکان، کمبود این ویتامین در رژیم غذایی مشکلی است که تقریبا مردم سراسر جهان با آن مواجه هستند و به ویژه کمبود این ویتامین در برنامه غذایی سالمندان مشاهده می‌شود.
>> آرمان

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها