افزایش یکی از مهمترین ‌بیماری‌های غیرواگیر

۱۰ درصد هزینه‌های درمانی مردم ناشی از چاقی است

دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: چاقی به عنوان یکی از مهم‌ترین ‌بیماری‌های غیرواگیر رو به افزایش است؛ به طوری که ۱۰ درصد هزینه‌های بهداشتی و درمانی به دنبال عوارض مستقیم و غیرمستقیم چاقی است.
کد خبر: ۶۲۲۲۸۰
۱۰ درصد هزینه‌های درمانی مردم ناشی از چاقی است

حسین دلشاد در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: چاقی به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطرساز در دسته بیماری‌های غیرواگیر قرار دارد و روند رو به رشدی داشته که این روند در اکثر کشورهای دنیا مشاهده می‌شود.

وی افزود: طی سه دهه اخیر شیوع چاقی در دنیا دو برابر شده است و 65 درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که چاقی در آنها بیشتر از کم وزنی است.

دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران خاطرنشان کرد: 10 درصد هزینه بهداشتی و درمانی عوارض مستقیم و غیرمستقیمی است که چاقی به خود اختصاص داده است.

دلشاد به روند تشکیل انجمن چاقی در سال 1385 اشاره داشت و افزود: این انجمن با رسالت مداخله در امر چاقی و درمان تأسیس شد و تاکنون 4 کنگره برگزار کرده تا در زمینه پیشگیری و درمان چاقی که پدیده روزافزونی است بتواند به اطلاعات و دریافت‌های جامعی دست یابد.

وی اظهار کرد: چهارمین کنگره به منظور ارتقای سطح دانش جامعه پزشکی و جلب توجه سیاستگذاران عرضه سلامت در زمینه پیشگیری از چاقی و ارتقای سلامت جامعه برگزار می‌شود.

دلشاد به برنامه‌های این کنگره اشاره داشت و گفت: پنج سخنرانی جامع، هشت سمپوزیوم و سه کارگاه آموزشی آخرین یافته‌های علمی در زمینه چاقی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران استقبال پژوهشگران جوان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را در این کنگره چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: 400 مقاله پژوهشی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که 274 مورد پذیرفته شده که با توجه به محدودیت وقت 36 مقاله برای سخنرانی و 238 مورد به عنوان پوستر عنوان شده‌اند.

چهارمین کنگره و درمان چاقی ایران از 13 تا 15 آذر در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها