دختری ۲۲ ساله‌ام. یک سال و نیم پیش ازدواج کردم. شوهرم خیلی به زیبایی اهمیت می‌دهد و من از نظر ظاهری خیلی با او مطابقت ندارم. برای همین مرا دوست ندارد و به من اهمیت نمی‌دهد. از بس گریه کردم خسته شدم. لطفاً راهنمایی کنید.
کد خبر: ۶۲۲۲۵۴

به عنوان یک خانم درک می‌کنم که این مسئله تا چه حد ذهن شما را به خودش مشغول کرده اما واقعیت این است که گاهی من و شما به اشتباه تصور می‌کنیم که دیگران باید زیبایی‌های ظاهری و باطنی ما را تأیید کنند، در حالی که این «خود ما» هستیم که شرایطی را به وجود می‌آوریم که در آن شاد باشیم یا غمگین. پشت هر احساسی که دارید فکری نهفته است که لازم است گاهی برای آنکه بتوانیداحساس بهتری داشته باشید، افکارتان را کمی تغییر دهید. اینکه فکر کنید همسرتان «به اجبار» شما را تحمل می‌کند قطعاً خوشایند نیست ولی می‌تواند حاوی این پیام باشد که لازم است بیشتر خودتان را دوست داشته باشید و بیشتر به خودتان توجه نشان دهید!
دانستن این نکته ضروری است که پیش از اینکه بتوانیم دیگران را دوست داشته باشیم و انتظار دوست داشته شدن از طرف آن‌ها را داشته باشیم، باید خودمان را به معنای واقعی دوست بداریم و این دوست داشتن به معنای خود خواهی نیست!
در ‌‌نهایت می‌توانید در فضایی به دور از تنش دغدغه ذهنیتان را با همسرتان در میان بگذارید و چنانچه درباره نحوه این گفت‌و‌گو مشکلی داشتید می‌توانید از یک مشاوره امین کمک بگیرید.
>> خراسان/ پریسا غفوریان (کارشناس ارشد روان شناسی)

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها