سونی با ثبت اختراع موی مصنوعی یا smartwig‌ پتانسیل استفاده از چیزی شبیه کلاه گیس مصنوعی برای ناوبری جاده‌ای، چک کردن فشار خون با اتصالات بی‌سیم را برای خود هموار ساخت. آنچه سونی خواهد ساخت در واقع نوعی کشنده برنامه‌های کاربردی خواهد بود که زندگی را هوشمند‌تر ساخته و باعث می‌شود تا ابزار الکترونیک پوشیدنی یک گام به جلو روند.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۸

قرار است ابزارهایی که با این فناوری نویت ساخته می‌شوند، جزیی از سر و یا چسبان به موی کاربر تعریف شود که از طریق اتصالات بی‌سیم به بخشهای پزشکی و سلامت و... کمک کند.
تاکنون ابزاری مانند عینک گوگل و ساعتهای هوشمند در این راه گام برداشته‌اند اما بدلیل وابستگی به اپ‌های روی گوشی و اتصال به گوشی هوشمند انسان را راضی نکرده‌اند و توسعه آن‌ها در پرده‌ای از ابهام فرو رفته است.
موی حاوی اطلاعات یا موی هوشمند که داخل خود همه چیز داشته باشد، ایده‌ای است که به گفته تاکویا کوزی و هیروکا توبیتا از توسعه دهندگان موی هوشمند یا smartwig سونی، دنبال ان است.
یک حسگر، یک سی پی یو، رابط ارتباطاتی با کامپیو‌تر ثانویه و البته یک کلاه گیس یا موی مصنوعی جاسازی شده روی سر فاکتورهای تشکیل دهنده smartwig است که کارهایی مانند نظارت بر محیط اطراف، نظارت بر سلامت کاربر، رابط کاربری EEG را بر عهده خواهد داشت.

در ثبت اختراع مذکور صحبت از یک اشاره گر لیزر روی سر که توسط ابرو هدایت می‌شود، آمده است که به درستی مفهوم نبوده و پنهان کردن ابزار مذکور روی سر نیز به خوبی مشخص نشده است.
>> خبرآنلاین

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها