یک طراح دوخت و لباس از تولید چهار طرح مانتو با ایده گرفتن از بنای تاریخی قلعه بابک واقع در شهر بزرگ تبریز و عرضۀ آنها در مزونها و فروشگاههای پوشاک خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۰

صهبا ملک شاهی، طراح جوان حوزۀ دوخت و لباس در کشورمان گفت: چهار اثر جدید ارائه کرده‌ام و تا پایان این هفته روانه بازار لباس و حتی برخی از مزون‌های تهران و سایر شهرهای بزرگ و همچنین شهر باکو پایتخت آذربایجان خواهد شد.
وی ادامه داد: تمامی طرح‌ها الهام گرفته از محیط پیرامون زندگی و محل سکونت‌ام است و از سنبل‌های طبیعی مثل طبیعت و بناهای تاریخی در این طرح‌ها استفاده کرده‌ام.عکس مانتو- طرح قلعه بابک- جام جم سرا
ملک شاهی با اشاره به محل زندگی خود اضافه کرد: من در شهر کوچک و تاریخی کلیبر واقع در شهر بزرگ تبریز زندگی می‌کنم و تا چشم کار می‌کند درخت، طبیعت و مکان‌های تاریخی مانند قلعه بابک وجود دارد و این مکان‌ها سبب شد دستی به دوخت و دوز و کم کم به صورت حرفه‌‎ای طراحی لباس و دوخت ببرم. باید بگویم بسیار خوشحال هستم که توانسته‌ام با این حرفه ارتباط خوبی برقرار و استعداد‌های خودم را پیدا کنم.
این هنرمند از ایده‌های خود گفت: معتقدم هر فردی در هر شغل و حرفه‌ای نیازمند یک سری خلاقیت و نوآوری است اما ما طراحان لباس کمی متفاوت‌تر هستیم چرا که به صورت ناگهانی جرقه‌ای در ذهن‌مان به وجود می‌آید و ما نیز پیرو از آن جرقه به طراحی لباس و خلق یک اثر می‌پردازیم.
وی ادامه داد: این چند طرح را به تنهای طراحی و دوخته‌ام البته کار چندان آسانی هم نبود اما به دلیل علاقه‌ام به این کار سختی‌هایش هم برایم شیرین است.
صهبا ملک شاهی در ادامه اضافه کرد: از ایده گرفتن این مانتو ها خیلی ساده بگویم که یک لباس کاملا ایرانی اسلامی است که برای بانوان مسلمان بسیار مناسب است، البته کمی از معماری بنای تاریخی" قلعه بابک" برای طراحی این مانتوها الهام گرفته‌ام.
این طراح جوان از الگو و رنگ‌های استفاده شده در این لباس‌ها گفت: به دلیل اینکه بعضی از کشورها بر این باور اشتباه هستند که بانوان ایرانی علاقه خاصی به رنگ مشکی دارند به سراغ رنگ‌های روشن و البته کمی هم رنگ‌های خنثی رفته‌ام. همچنین این مانتوها در عین سادگی کاملا نشان دهنده یک محصول ایرانی اسلامی است، از طرح اصلی این مانتوها باید اینگونه بگویم به دلیل داشتن حجاب بانوان ایرانی و مسلمان یک سری شال به یقه این مانتوها وصل شده است که اصطلاحا به این مدل مانتوها که دارای شال و گاهی روسری هستند شال سر خود هم می‌گویند.
>> هنرآنلاین

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها