دست اندرکاران فنآوری، یک دستگاه کمک حرکتی هوشمند ساخته‌اند که نه تنها عصای دست سالمندان یا آسیب‌دیدگان خواهد بود بلکه یک ابزار هوشمند برای برنامه‌های کاربردی دیجیتال در زمینه سلامت نیز محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۴۹۸

بر خلاف عصاهای متداول، این دستگاه هوشمند با استفاده از طراحی مدرن، مهندسی‌ساز و ارگونومیک، یک دستآورد مهم و انقلابی در حوزه ابزار کمک حرکتی است که برای سالمندان و بیماران کاربرد فراوانی دارد. طراحی ارگونومیگ، استفاده از بهترین مواد و زیبایی‌شناسی در طراحی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه جدید محسوب می‌شود؛ چنان که از یک الگوی حرکتی هندسی استفاده می‌کند تا به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام تلاش خاصی از سوی استفاده کننده، خود را برای گام‌های بعدی در زوایای مختلف تنظیم کند.عکس عصا
نخستین بخش ارگونومیک این وسیله مربوط به دسته می‌شود و شامل یک دسته نیمه کروی است که دست، مچ و آرنج را در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت نگه داشته، فشار وارد به دست را به حداقل ممکن می‌رساند. دومین بخش نیز مرکز ثقل عصاست که مانند یک آونگ عمل کرده، برای هر گام در زوایای متفاوت، بدون نیاز به تلاش خاصی از سوی فرد تنظیم می‌شود.
بر خلاف عصاهای سنتی چوبی یا آلومینومی، این ابزار کمک حرکتی شامل مجموعه‌ای از شفت‌های فیبر کربنی نازک اما مقاوم‌تر از فولاد و سبک‌تر از آلومینیوم در بدنه عصاست که از ثبات و استحکام در عین انعطاف پذیری برای حرکت برخوردار است.

این عصا مدتی پیش در نمایشگاه اکسپو نیویورک به نمایش گذاشته شد. گفته می‌شود نمونه هوشمند ابزار کمک حرکتی یادشده، ‌ از قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم با دستگاههای مختلف برخوردار است. آزمایش مدل بتای این ابزار در سالمندان و بیماران مختلف بسیار مناسب توصیف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها