اعلام خطر جدید درباره بیکاری جوانان

۱۷ نکته تازه از آمار بیکاری: هر خانواده ۱ شاغل!

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که بحران اقتصادی و به طور خاص بیکاری، حقوق پایین، پیشرفت کند در شغل نه تنها در حسابهای بانکی ما تأثیر گذار است بلکه مغزمان را نیز در خطر کاهش مهارتهای‌شناختی و یا به عبارت دیگر کند ذهنی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۸۷۰۳

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری مهر- نتایج این تحقیق که در مغز همه گیری‌شناسی و سلامت اجتماعی منتشر شده است از اطلاعات یک تحقیق بزرگ اروپایی که از ۱۲ هزار نفر در ۱۱ کشور انجام شده استفاده کرده است.
این تحقیق نشان می‌دهد که مردان بین ۴۵ تا ۴۹ سالگی دچار یک بحران و یا چند بحران می‌شوند دارای نمره‌های‌شناختی پایینتری در مقابل افراد غیر بیکاری بوده که درحال سپری کردن اواخر دهه ۴۰ سالگی خود هستند.
آنجا لیست یک پژوهشگر پسادکترا در دانشگاه لوکزامبورگ که ریاست این گروه تحقیقاتی را برعهده داشت اشاره کرد که یک روند مشابه با زنانی مورد بررسی قرار گرفته است که بین ۲۵ تا ۴۴ سالگی بحران اقتصادی را تجربه کرده‌اند.
وی افزود: ما عملکرد‌شناختی را از طریق آزمایشهای سیالی کلامی، یادآوری سریع، یادآوری با تأخیر، تشخیص موقیت و محاسبات ساده ذهنی اندازه گیری می‌کنیم، آزمایش‌ها و تحلیلهای ما نشان می‌دهد که تجربه یک دوره بحران اقتصادی دارای‌‌ همان کاهش عملکرد‌شناختی است که ما انتظار داریم در دوره یکساله در سالخوردگی مشاهده کنیم.
این تحقیقات به دنبال گزارشی انجام شده که تابستان گذشته در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد براساس این گزارش بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ انگیزه‌ای برای خودکشی بیش از یک هزار نفر بوده است. این تحقیقات نشان داده است که نرخ خودکشی در بریتانیا رو به کاهش گذاشته است اما در سال ۲۰۰۸ این نرخ ۸ درصد در میان مردان و ۹ در صد درمیان زنان رو به افزایش داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها