درخواست سازمان محیط زیست از هیات‌های مذهبی:

ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای پلاستیکی

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای از هیات‌های عزاداری خواست با توجه به اینکه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خسارات جبران ناپذیری به محیط زندگی شهروندان وارد می‌کند، برای توزیع نذری از ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر با پایه گیاهی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۱۵۲۱۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از داناخبر- سازمان محیط زیست طی اطلاعیه‌ای از هیات‌های عزاداری در خواست کرد، برای توزیع نذری از ظروف تجزیه پذیر با پایه گیاهی استفاده کنند.
در اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست چنین آمده است: با توجه به روزافزونی حجم استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در مراسم جاری و از آنجا که این ظروف صد‌ها سال در طبیعت باقی مانده و در این مدت خسارات جبران ناپذیری به محیط زندگی انسان‌ها و شهروندان وارد می‌کند، همچنین مصرف آن می‌تواند عوارض بهداشتی جدی برای مردم در برداشته باشد، آن را از چرخه خرید و توزیع خارج کنند.پیشنهاد می‌شود ظروف ثابت و در غیر این صورت از ظروف تجزیه پذیر با پایه گیاهی استفاده شود. بویژه تحت هر شرایطی از ریختن یا مصرف مایعات داغ مانند چای در لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف خودداری شود. همچنین ضروری است پسماند‌ها و زباله‌ها به صورت بهداشتی جمع آوری، منتقل و دفع شده و سطل یا کیسه زباله برای جمع آوری مرتب ظروف یک بار مصرف پیش بینی شود. بی‌شک رعایت بهداشت محیط در مراسم و جلوگیری از آلودگی معابر می‌تواند نشانه‌ای بارز از تعهد و مسوولیت پذیری هیات‌ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها