متهم، خودرو را با مقتول به آتش کشید

صحنه‌سازی برای قتل دوست در بیابان

پسر جنایتکار که دوست خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، به پرداخت دیه، شلاق و زندان محکوم شد.
کد خبر: ۶۱۳۴۹۶

به گزارش مهر، بامداد چهارم دی سال گذشته، وقوع یک فقره جنایت در خیابان فرشته، خیابان مریم شرقی به کلانتری101 تجریش اعلام شد. با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی به نام دانیال بیست‌وچهار ساله به علت اصابت گلوله از پشت سر به قتل رسیده است.

با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند خواهر مقتول حدود ساعت 23 پس از حضور در خانه، با دیدن جسد برادرش موضوع را به پدر خود و سپس به اورژانس اطلاع داده است.

در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب جنایت، دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان، یک تخته فرش، یک گیتار برقی، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک دستگاه خودروی بی‌ام‌و مقتول را به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

در بررسی محل جنایت نیز هیچ گونه آثار درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلان کشف نشد و با دستور قضایی تحقیق از دوستان مقتول آغاز شد.

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول دریافتند یکی از دوستان وی به نام محمد بیست‌وسه ساله از چندی پیش یک قبضه سلاح کمری خریده و چند بار هم برای بزرگ‌نمایی، آن را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.

با توجه به ارتکاب جنایت با سلاح کمری، کارآگاهان محل سکونت محمد را در خیابان دامپزشکی شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، صبح ششم دی او را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز گیتار برقی مقتول و یک میلیون و 570 هزار تومان پول فروش فرش سرقت شده از محل جنایت کشف شد.

محمد با اعتراف به ارتکاب جنایت، محل پارک خودروی مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودروی بی‌ام‌و نیز در میدان جمهوری، خیابان ارومیه کشف شد. وی در ادامه به کارآگاهان گفت: با نیت قبلی و به قصد قتل به خانه دانیال رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر او را به قتل رساندم.

او در ادامه مدعی شد قتل را با انگیزه قبلی انجام داده و سرقت را فقط برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس مرتکب شده و به همین دلیل پس از خروج از محل، دو عدد شمعدانی و لپ‌تاپ دانیال را در بزرگراه از خودرو بیرون انداخته، اما دربــــاره علت فــــروش فرش به قیمت یک میلیون و 570 هـــزار تومان و نگهداری گیتار برقی سکوت کرد.

متهم درباره نحوه آشنایی خود با دانیال ـ مقتول ـ گفت: حدود هشت ماه پیش از طریق یکی از دوستانم با دانیال آشنا شدم.

وی در ارتباط با شب جنایت نیز گفت: پس از رسیدن به خانه دانیال و خوردن غذا، در حالی که با تصمیم قبلی مبنی بر کشتن دانیال به خانه‌ شان رفته بودم، از پشت سر به او شلیک کردم. پس از کشته شدن دانیال، کنترل در پارکینگ را از جیبش برداشته و فرش، دو عدد شمعدانی ، لپ‌تاپ و گیتار برقی او را سرقت و با خودرو فرار کردم. پس از پارک خودرو حوالی میدان جمهوری به خانه رفته و حدود ساعت 11 فرش را فروختم و سپس دستگیر شدم.

وی درباره انگیزه‌اش از ارتکاب جنایت نیز یادآور شد: دانیــال به واسطه موقعیت اقتصادی و اختلاف سطح طبقاتی‌شان با من، همیشه مرا تـــحقیر می‌کرد و من هم به همین علت تصمیم به قتل او گرفتم. با همین انگیزه حدود یک ماه پیش سلاحی خریدم و منتظر زمانی مناسب برای کشتن دانیال شدم تا این که سرانجام او را به قتل رساندم.

پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز ـ چهارشنبه ـ پسر جنایتکار به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای اشد مجازات کردند.

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به محمد، از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم نیز گفت: مقتول کلیمی بود و همیشه مرا مسخره می‌کرد. به همین دلیل با او اختلاف پیدا کرده و شب حادثه او را به قتل رساندم.

رئیس دادگاه: سلاح را از کجا تهیه کرده بودی؟

متهم به قتل: سلاح را از ناصرخسرو خریده بودم و با آن می‌خواستم مقتول را بترسانم و قصد قتل نداشتم.

رئیس دادگاه: در بازجویی‌ها چند بار اعتراف کرده‌ای که مشروبات الکلی مصرف می‌کردی.

متهم به قتل: نه، این اعترافات دروغ بود. تصور می‌کردم اگر بگویم در حالت عادی نبودم، جرمم کمتر می‌شد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

قاضی اصغرزاده، رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری به جام‌جم گفت: متهم پرونده به پرداخت دیه کامل، زندان، شلاق و رد مال در حق مقتول محکوم و حکم صــادر شده به متهم و وکیل وی ابلاغ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها