راهنمای خرید لحاف و تشک، و لذت بردن از خوابی راحت

۵ طرز فکر اشتباه درباره لحاف و تشک و بالش!

مهم نیست که ازدواج کرده‌اید یا نه، شما هیچوقت تنها نمی‌خوابید. در ملافه‌ها و پتوی شما تعداد بیشماری جانور میکروسکوپی زندگی می‌کنند که شاید تاکنون در مورد آن‌ها چیزی نمی‌دانستیم. برای توضیح بیشتر در این زمینه پاسخهای یکی از کار‌شناسان میکروبیولوژی و پیشگیری از دانشگاه پزشکی لانگون نیو یورک را مطالعه می‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۳۰۰۸

معمولا مردم چند وقت به چند وقت ملافه و روتختی‌های خود را می‌شویند؟
نمی‌توان بطور قاطع گفت ولی اکثر خانواده‌ها اینکار را بصورت هفتگی انجام می‌دهند. افراد جوان‌تر اما بنظر می‌رسد معمولا هر سه هفته یکبار یا حتی ماه به ماه اینکار را انجام می‌دهند.


معمولا هر چند وقت یکبار باید اینکار صورت پذیرد؟
ملحفه و رو تختی بصورت هفتگی و با اینکار جانوران میکروسکوپی که در آن لانه نموده‌اند از بین می‌روند و شما تنفس هوای پاکتری را تجربه خواهید نمود.


این هیولاهای کوچولو چگونه وارد می‌شوند؟
سلولهای پوست بدن انسان غذای خوبی برای این هیولا‌های کوچولو می‌باشند. این یکی از بزرگ‌ترین معذلات بهداشت خواب می‌باشد. آن‌ها بسرعت زیاد می‌شوند وئ همراه با آنان فضولاتشان هم همچنین. همچنین موی بدن، شوره مو، باکتری‌ها و قارچ‌ها و ترشحات بدن نیز برای تغذیه این هیولا‌های کوچک وجود دارد. به این لیست می‌توانید غذایی را که بعضی از مردم در تخت خواب می‌خورند نیز اضافه نمایید. یک شخص می‌تواند تا یک لیتر در هنگام خواب تعریق نماید در زمستان که رو انداز‌ها بیشتر است این مقدار تعریق نیز خود به خود افزوده می‌شود.


این‌ها مشمئز کننده هستند ولی آیا خطربرای سلامتی نیز دارند؟
بیشتر خطر مشکلات ریوی دارد تا عفونتهای پوستی. اگر مبتلا به آسم یا آلرژیهای تنفسی می‌باشید، وضعیت را وخیم‌تر می‌نماید. اما اگر در طولانی مدت در این برابر این چالش قرار بگیرید احتمال ابتلا را بیشتر می‌نماید.


بهترین راه شستوشوی سرویس خواب چیست؟
بهترین شرایط شستن در دمای حدود ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراددر ماشین لباسشویی است. اگر ماشین خشک کن نیز دارد در شرایط خشک کن گرم خشک شود بهتر است. اینکار بیشتر موجودات هنوز زنده را از بین می‌برد. پودرهای رختشویی برای این منظور عالی هستندو میکروبکش‌های مطمئنی به حساب می‌آیند. درشستشو با آب سرد پودرهای لباسشویی غیر سفید کننده نیز بسیار موثرند زیرا میکروبکشهای قابلی هستند.


هفته‌ای یکبار شستشو با آب گرم و همین کافیست؟
خیر، تشک‌ها خود بدلیل نوع موادی که در ساخت آن بکار می‌رود و همچنین قدرت جاذبه که بهعث نفوذ هیولا‌ها در سطوح زیرین تشک می‌شود در نوع خود یک نوع باغ جانور‌شناسی محسوب می‌شوند. کارگران تشکساز بدلیل برخورد با انواع مواد آلرژی زا که در ساخت تشک بکار می‌روداغلب دچار آسم و دیگر مشکلات تنفسی هستند. بهترین راه کشیدن یک لایه غیر قابل نفوذ بروی تشک است که امکان هرگونه صدمه هیولاهای موذی تشک را از بین می‌برد.
>> کاشانه (لیدیز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها