صرفنظر از شلوغ نکردن خانه، ترفندها یا روشهای دیگری هم برای خانه آرایی وجود دارد که برای استفاده از اغلبشان نیاز به خرج و هزینه زیاد نیست. چند ترفند و راهکار از این دست را در ادامه مطلب فرابگیرید.
کد خبر: ۶۰۹۸۸۹

اجتناب از شلوغی

از قراردادن تعداد بیش از اندازه زیاد و فشرده عناصر و آیتم‌هایی از قبیل قاب‌ عکس‌ها یا کتاب‌ها و لوازم جانبی مشابه روی یک سطح کوچک در دکوراسیون خودداری کنید؛ زیرا جلوه کل دکوراسیون فضا را تخریب و به هم‌ریخته می‌کند.

عدد دو را به خاطر داشته باشید!

تقارن در دکوراسیون می‌تواند احساس و جلوه‌ای بسیار خوب در دکوراسیون ایجاد کند؛ بنابراین از برخی عناصر به‌صورت دو‌تایی و متقارن در دکوراسیون استفاده کنید. برای مثال دو آباژور، دو شمعدان، دو صندلی و... .

یک گوشه دنج

ایجاد یک گوشه دنج و زیبا در فضایی از خانه برای فرار از مشغله‌ها و رسیدن به آرامش، بسیار ساده است. شما می‌توانید با قراردادن یک میزوصندلی کوچک، یک گلدان پر از گل‌های زیبا، نصب طبقاتی روی دیوار برای به نمایش گذاشتن کتاب‌ها یا دیگر عناصر مورد علاقه خود و همچنین یک نورپردازی ملایم، یک فضای امن و آرامش‌بخش را در دکوراسیون ایجاد کنید.

استفاده از رومیزی برای میزپذیرایی

اگر تمایل دارید دکوراسیون شما بیشتر به‌صورت رسمی و تجملی باشد، توصیه می‌کنیم از یک رومیزی شیک و زیبا برای میزپذیرایی وسط چیدمان مبلمان خود استفاده کنید. این رومیزی می‌تواند متناسب با سبک کلی دکوراسیون شما، سنتی یا مدرن و هنری باشد

ایجاد لطافت و نرمی

قرار دادن کوسن‌های متعدد و نرم روی مبلمان چرمی و چوبی می‌تواند لطافت و نرمی دلچسبی را برای دکوراسیون فضا به‌وجود آورد و احساس حاکم بر کل فضا را تلطیف سازد. از انجام این کار دریغ نکنید.

استفاده از آینه

از آینه‌ها غافل نشوید، خصوصا اگر فضایی کوچک و کم‌نور در خانه دارید. زیرا این‌کار علاوه بر اینکه بر وسعت فضا می‌افزاید، میزان نور طبیعی موجود در فضا را دو برابر می‌کند.

استفاده از رنگ سفید

هیچ چیز مانند حوله‌های سفید و تمیز نمی‌تواند جلوه‌ای شیک و خوشایند به دکوراسیون سرویس‌بهداشتی شما ببخشد. همچنین وجود گلدانی به رنگ آبی که در آن گل‌های کرم و سبز رنگ قرار داده شده است، به همراه تعدادی شمع می‌تواند مکمل خوبی برای دکوراسیون سرویس‌بهداشتی با زمینه سفیدرنگ خانه شما باشد.

به نمایش گذاشتن ظروف

ظروف زیبای خود را از نظرها پنهان نسازید! به نمایش گذاشتن ظروف در دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند هم‌زمان با آوردن طرح و رنگ به دکوراسیون، به تعریف سبک نیز برای دکوراسیون بپردازد. ظروف ساده سفیدرنگ یا ظروف رنگی ساده می‌توانند شگفت‌انگیز و زیبا جلوه کنند.

رنگ‌های طبیعی

قراردادن ظرفی پر از پرتقال و لیمو در آشپزخانه می‌تواند به‌مقدار زیادی سرزندگی و طراوت را به دکوراسیون بی‌روح آشپزخانه شما وارد سازد. پارچی پر از گل‌های شاداب و خوش‌رنگ می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز بر زیباسازی و شادابی دکوراسیون داشته باشد. این راه در عین ارزان بودن بسیار تاثیرگذار است.

نام‌گذاری کنید

ادویه‌جات و پودرهای مخصوص آشپزی را در ظروف برچسب‌دار و نام‌گذاری شده در کابینت‌ها و کشوها قرار دهید تا با یک نگاه بتوانید نام ادویه و ماده مورد نظر را روی شیشه مشاهده و آن را برای استفاده بردارید. همچنین برای انسجام بیشتر در جلوه چیدمان داخل کابینت و کشو، از ظروف یک‌شکل و هماهنگ با هم استفاده کنید.

رویاهای شیرین

استفاده از ملحفه‌ها و روبالشی‌های سفید ساده هرگز اشتباه نیست؛ توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید و رنگ‌ها و طرح‌های دیگر را از طریق‌های دیگر به دکوراسیون تخت‌خواب و اتاق‌خواب وارد سازید.

انتخاب تم برای چیدمان کابینت‌های شیشه‌ای

اشیاء داخل کابینت‌های شیشه‌ای را برحسب یک قاعده و تم خاص، با توجه به‌ نوع جلوه‌ای که دوست دارید ایجاد شود انتخاب کنید. برای مثال، اشیاء و ظروف رنگانگ با رنگ‌های شاد و تند برای ایجاد جلوه‌ای جسورانه و جالب یا عناصری از جنس استیل و سیلور برای ایجاد جلوه‌ای شیک و مدرن مناسبند.

استفاده از سبدهای دکوراتیو

سبدهای حصیری یا ساخته شده از نی در سایزهای مختلف، گزینه‌های مناسبی برای قرار دادن اشیاء و لوازم متعددی در فضاهای مختلف خانه و سازماندهی آن فضاها هستند. برای مثال، در اتاق کودک می‌توانید برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌ها، ‌در اتاق‌کار برای قراردادن برگه‌ها و دیگر لوازم و در آشپزخانه نیز برای قراردادن دستگیره‌ها و اشیاء مورد استفاده کوچک، از این سبدها استفاده کنید.

نوسازی جلد کتاب‌ها

زمانی‌که قصد تمیز کردن قفسه‌های کتاب، میز پذیرایی یا کتابخانه خانگی خود را دارید، حتما قبل از تغییر چیدمان کتاب‌ها جلد آنها را عوض کنید و آنها را تمیز و نو سازید.

یک اقدام درجه یک

استفاده از ظروف و دستمال سفره‌های یک‌دست سفید در چیدمان میز غذاخوری به همراه یک جفت شمع زیبا و شکیل می‌تواند جلوه و احساسی تاثیرگذار و بسیار شیک به فضای غذاخوری شما ببخشد.

>> دلگرم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها