عفونت‌های بیمارستانی یکی از علل مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌ها

علت مرگ: بستری شدن در بیمارستان

دانشمندان انگلیسی، ویروسی را شناسایی کرده‌اند که باکتری‌های عامل عفونت بیمارستانی را «می‌خورد»! پیشرفتی که می‌تواند جایگزین داروهای آنتی بیوتیک و حل معضل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک شود.
کد خبر: ۶۰۸۲۹۰

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر- این شیوه جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های باکتریایی عرضه می‌کند که در آن از ویروس‌های طبیعی باکتریخور، موسوم به باکتریوفاژ‌ها یا باکتریخوار‌ها یا به طور خلاصه فاژ‌ها استفاده می‌شود.
محققان دانشگاه لستر، فاژهایی را که به طور خاص باکتری Clostridium difficile یا C. diff را هدف قرار می‌دهد، جدا کردند. «C. diff» موجب بروز عفونت بیمارستانی می‌شود که سال گذشته موجب مرگ هزار و ۶۴۶ شهروند انگلیسی شد. در بررسی‌های آزمایشگاهی این ویروس‌ها در برابر خطرناک‌ترین نوع این باکتری ۹۰ درصد موفق عمل کردند.
خطر افزایش مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها یکی از مهم‌ترین خطرات برای سلامتی در سراسر جهان هستند. «مارتا کلوکی» مجری این تحقیقات می‌گویند فاژ‌ها می‌توانند نقش مهمی را در دهه‌های پیش رو در درمان عفونت‌های باکتریایی ایفا کنند.
وی افزود: تاثیر آینده آنتی بیوتیک‌ها رو به کاهش است چرا که باکتری‌های بیشتری هوشمند می‌شوند و از این داروهای معجزه آسا را دور می‌زنند. همین امر نیاز برای جستجوی درمان‌های جدید را افزایش می‌دهد. بر خلاف آنتی بیوتیک‌ها، فاژ‌ها به طور کلی فقط یک گونه باکتری را هدف قرار می‌دهند.
این امر می‌تواند آن‌ها را به عنوان درمانی برای عفونت‌های «C. diff» موثر واقع کند. این درحالی است که درمان با آنتی بیوتیک وقتی تداخل با تعادل باکتری خوب در روده تداخل کند، خطرناک می‌شود. فاژ‌ها سلول‌های باکتری را عفونی و DNA خود را درون سلول تکثیر می‌کنند. این کار نه تنها موجب مرگ باکتری می‌شود بلکه فاژهای جدیدی که از سلول مرده آزاد می‌شوند برای کشتن دیگر سلول‌های باکتری گسترش می‌یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها