برای گذرندان تعطیلاتی خوش، از قبل آماده شوید

۱۰۰ توصیه ضروری به آنها که قصد سفر نوروزی دارند

هر کسی که بخش عمده‌ای از پس انداز خود را صرف می‌کند تا بتوانند روز‌ها و لحظات لذت بخشی در سفر داشته باشد، بدنبال آن است که چگونه تعطیلات زیباتری برای خود بسازد. در این مطلب سعی کرده‌ایم با بیان «۹ نکته‌ای که در سفر باید یا نباید انجام داد»، برخی نکات لازم برای سفر را یادآور شویم. بنابراین، بدون توجه به مقصد سفرتان، این متن را بخوانید و توصیه‌های آن را مد نظر قرار دهید.
کد خبر: ۶۰۵۶۹۸

۱- تجاوز به حقوق مردم محلی:
یکی از واضح‌ترین نکات رعایت آداب و رسوم ساکنین منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنیم. این تصور که عادات رفتاری شما در همه جا قابل قبول است، منشا بسیاری از همین سوتفاهم‌ها است. به عنوان مثال اگر به دبی سفر می‌کنید، به نحوه لباس پوشیدنتان دقت کنید تا جلب توجه نکنید.

۲- بازی با حیوانات بانمک بومی:
یقین داشته باشید آخرین چیزی که در یک سفر می‌خواهید، گرفتن بیماری از این حیوانات بومی است. بسیاری از حیوانات به ظاهر معصوم ناقل انواع بیماری‌ها هستند. در برابر نگاه‌های دلربای این حیوانات مقاومت کنید تا سفری دلپذیر‌تر داشته باشید.

۳- نوشیدن آب لوله کشی:
نوشیدن آب‌های لوله کشی شهرهای مختلف، نه به دلیل آلوده بودن، بلکه به دلیل شرایط خاص آماده سازی آب هر منطقه، به گردشگران توصیه نمی‌شود. البته وجود آلودگی‌ها را نیز نباید نادیده گرفت. در بسیاری از کشور‌ها سیستم تصفیه آب وجود ندارد. قدرت ریسک پذیری خود را در زمینه‌های دیگر بسنجید و خود را با باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در آب‌های محلی در نیاندازید.

۴- نداشتن بیمه مسافرتی:
درست است که تصمیمات ناگهانی برای جذاب‌تر بودن سفر یکی از توصیه‌های گردشگران حرفه‌ای است، اما این دلیل مناسبی برای عدم آمادگی در برابر مشکلات غیرمنتظره نیست. بنابراین بیمه درمانی خود را قبل از سفر بررسی کنید و نگذارید حتی لحظه‌ای از شما فاصله بگیرد. این مطالب، پر واضح است؛ اما از دسته مطالب واضحی است که گردشگران ترجیح می‌دهند به آن‌ها توجهی نکنند.

۵- افتادن به دام فروشنده‌های قلابی:
علاقه به دیدن جاذبه‌های توریستی و گردشگری، چیزی نیست که بخواهیم و یا بتوانیم آن را زیر سوال ببریم. اما می‌توان به شما توصیه کرد که به فروشنده‌هایی که در نزدیکی سوغاتی فروشی‌ها کمین کرده‌اند اعتماد نکنید. به محض ورود به اهرام ثلاثه مصر، یا تاج محل، همیشه و در کسری از ثانیه سر و کله این صیادان گردشگران پیدا می‌شود. در برابر وسوسه خرید ارزان مقاومت کنید. مطمئن باشید با این کار سوغاتی خاصی را از دست نمی‌دهید.

۶- از بین بردن گیاهان و جانوران بومی:
هیچ کس برای از بین بردن، آسیب زدن، و حتی نوازش گونه‌های گیاهی و جانوری از شما تشکر نمی‌کند. درست است، گل‌ها پدیده‌های زیبایی هستند، اما این دلیل مناسبی برای چیدن آن‌ها نیست. بسیاری از گیاهان نیز سمی هستند و تماس با آن‌ها ممکن است برای شما مضر باشد. این مطلب آخر در مورد خزندگان نیز صادق است.

۷- سفر سنگین:
همه می‌دانیم که در بهترین در حالت هم از نصف لباس‌هایی که برای سفر با خود می‌بریم استفاده نمی‌کنیم. توصیه ما به شما این است که بارتان را سنگین نکنید. هر چیزی را که در بردنش به سفر شک دارید از کیف خود خارج کنید و فضای خالی و وزن کم آن را به خودتان هدیه دهید.

۸- غذا خوردن فقط در هتل:
اخیرا پرسنل بسیاری از هتل‌ها با عبارت آشنای «غذای رستوران‌های محلی را نخورید» برای غذاهای گران و بی‌کیفیت خود مشتری سازی می‌کنند. شجاع باشید و به مردم بومی اعتماد کنید، مانند آن‌ها زندگی کنید و از غذا‌هایشان بچشید. تنها در این شرایط می‌توانید ادعا کنید که قلب مقصد گردشگری خود را فتح کرده‌اید!

۹- عدم آشنایی با زبان مقصد:
اگر به ارتباط برقرار کردن با مردم بومی علاقه مندید، و یا دوست ندارید که در بسیاری از نقاط فقط نقش یک ناظر را داشته باشید، قبل از سفر سعی کنید چند جمله‌ای از زبان مقصد را بیاموزید. با یاد گرفتن کلمات «ممنون» و «سلام» دست از کار نکشید، جمله‌هایی مانند «امروز حالت چطوره؟» و … هم به کارتان می‌آید…!

>> مجله سفر و گردشگری

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها