در این مطلب، ۵ ویژگی شخصیتهای ناموفق را انتخاب کرده‌ایم که شاید شما هم در محل کارتان با آن‌ها برخورد داشته باشید یا حتی خودتان (متاسفانه) یکی از آن‌ها باشید!
کد خبر: ۶۰۵۰۱۶

همه انسان‌ها شخصیت‌های منحصر به فرد خود را دارند و کم پیش می‌آید دو نفری را پیدا کنید که از هر نظر مشابه هم فکر و رفتار می‌کنند. این خاصیت و جذابیت انسان بودن است. آدم‌های مختلف با تیپ‌های شخصیتی متنوع در دنیا وجود دارند و مشغول کار هستند. اما با وجود همه این تفاوت‌ها، برخی تیپ‌های شخصیتی مشابهی در همه جای دنیا و در شرکت‌های مختلف حضور دارند که می‌توانند افراد موفق یا ناموفقی باشند.

شایعه‌پراکن

فکرهای گروهی نوعی مشکل روان‌شناسی است که موجب ایجاد شایعه در محل کار می‌شود. افرادی که به طور دسته جمعی همیشه به همه چیز اعتراض دارند و مثلا چرا سیستم‌عامل کامپیوتر‌ها آپ‌دیت نیست، چرا ایده‌های جدید در گروه مطرح نمی‌شود، چرا سیاست شرکت به این شکل است و.... این افراد را خیلی راحت می‌توان در میان بقیه تشخیص داد. به ویژه اگر تازه وارد شرکتی شده باشید، دید بهتری به این موضوع خواهید داشت. این افراد اصولا با هم متحد هستند و نظرات عجیبی در جلسات مطرح می‌کنند و همیشه به همه چیز اعتراض دارند.
اگر خود را از آن‌ها جدا کنید، مورد آزار آن‌ها قرار می‌گیرید و اگر به آن‌ها ملحق شوید، احتمال پیشرفت و ترفیع خود را زیر سوال برده‌اید. انتخاب با خود شما است!

زودباور

اصطلاحا می‌توانیم به این افراد، انسان‌های «گول‌خور» بگوییم. افرادی که خیلی سریع و بدون هیچ جست‌وجویی هر حرفی را قبول و باور می‌کنند. نخستین موردی که باید در زمینه شغل خود به عنوان کارمند بدانید، این است که حرف‌های شرکت را باور نکنید. وقتی شرکت می‌گوید بیشترین حقوقی که در توانش است را به شما می‌دهد، باور نکنید. باور نکنید اگر شرکت می‌گوید امسال بودجه و درآمد کمی دارد و شاید در سال آینده جبران کند. شرکت‌ها همیشه می‌خواهند با کمترین حقوق ممکن از کارمند خود بیشترین کار را بکشند. قرار نیست هر حرفی که آن‌ها می‌گویند را شما قبول کنید.

عذرخواهی کننده

افرادی که به طور مدام برای همه چیز در محل کار عذرخواهی می‌کنند اعتماد به نفس لازم را ندارند. آن‌ها همیشه مشکلات و کمبود‌ها را یادآوری می‌کنند و این برای کسب‌وکار به هیچ وجه روش مناسبی نیست. به طور مثال، وقتی می‌گویید: «می‌دانم ما بودجه کافی نداریم اما...» در آن معامله یا بحث بازنده خواهند بود. به این دلیل که آن‌ها به جای صحبت در مورد موضوع موردبحث، مشکلات و کمبود‌ها را نشان می‌دهند.
نمی‌توان از این افراد پرهیز کرد اما می‌توان یکی از آن‌ها نبود. شرکت به شما پول می‌دهد زیرا می‌داند شایستگی آن را دارید. شما آنجا هستید زیرا کارهای آن‌ها را به خوبی انجام می‌دهید و مهارت‌های شما دقیقا‌‌ همان چیزهایی است که آن‌ها می‌خواهند. پس چرا طوری رفتار می‌کنید که گویا به آنجا تعلق ندارید؟ به خود و مهارت‌های خود ایمان داشته باشید و برای هر مساله کوچکی نترسید و عذرخواهی نکنید.

ترسو

انسان‌ها وقتی می‌ترسند کارهای عجیبی از خود نشان می‌دهند. افراد ترسو در محل کار می‌توانند مشکلات عدیده‌ای نیز برای دیگران به وجود بیاورند. اگر همیشه از اخراج شدن در هراس باشید، مطمئن باشید همیشه انگشت نمای دیگران خواهید بود. اگر پروژه گروهی خوب پیش نرود، همه شما را مقصر این داستان خواهند دانست. شاید حتی برای حفظ موقعیت خود از روی ترس، زیرآب همکاران خود را نیز بزنند. به جای ترس از دست دادن کار، وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. شاید لازم باشد در این رابطه با مدیر خود صحبت کنید تا کمی ترس‌هایتان ساکت شوند. هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید اما ترسو نباشید و موجبات دردسر خود و همکارانتان را فراهم نکنید.

بی‌تفاوت و بی‌احساس

وقتی همکار شما مشکلی برایش پیش می‌آید خیلی بی‌تفاوت نباشید. درست است که همه کارهای خود و مشکلات خود را دارند، اما بد نیست اگر می‌توانید به او در انجام کار‌ها و وظایفش کمک کنید. همه ما انسان‌ها گاهی مورد قضاوت‌های نادرست قرار می‌گیریم و دیگران نمی‌توانند ما را درک کنند. به طور مثال، اگر خانمی برای زایمان خود مرخصی می‌گیرد، تصور نکنید او به تعطیلات می‌رود و در خانه برای خودش استراحت می‌کند و این شما هستید که با این همه کار باید وظایف او را هم انجام دهید. کمی شفقت داشته باشید. همیشه اوضاع این گونه نیست. شاید روزی باشد که شما به کمک همکاران خود نیاز داشته باشید. بنابراین بی‌تفاوت و سرد نباشید.
>> سلامت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها