پخش سریال «همه بچه‌های ما» به کارگردانی تاجبخش فنائیان و تهیه‌کنندگی علیرضا سبط‌احمدی از امشب از شبکه دو آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۳۴۰۸
سریال«همه بچه‌های ما» امشب از شبکه 2 پخش می شود

به گزارش جام‌جم، این سریال در 28 قسمت 40 دقیقه‌ای به موضوع بچه‌های بی‌سرپرست و بد‌سرپرست می‌پردازد و داستان آن درباره زندگی زن و شوهر جوانی با نام فرزانه (ستاره اسکندری)‌ و امیر (امیر آقایی)‌ است که فرزند خود را در حادثه‌ای از دست می‌دهند. فرزانه دچار مشکلات روحی متعدد می‌شود و امیر تلاش می‌کند تا به همسرش کمک کند. او بعد از این که دوره بحرانی را می‌گذراند به فکر کمک به کودکان بی‌سرپرست می‌افتد. برخی از این کودکان به‌‌واسطه ناهنجاری‌ها به سمت زندگی نامناسب سوق پیدا کرده‌اند.

سریال همه بچه‌های ما به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو تولید شده و بیش از ۱۸۰ بازیگر در ۱۳۰ لوکیشن واقع در تهران و شمال در این سریال بازی کرده‌اند. ستاره اسکندری، امیر آقایی، نسرین مقانلو، ثریا قاسمی، انوشیروان ارجمند، الهام پاوه‌نژاد، اردلان شجاع‌کاوه، محمود جعفری، مارال فرجاد، نرگس امینی، داوود پورحسن، کیانوش گرامی و اسماعیل سلطانیان از بازیگران این سریال هستند.

به گفته کارگردان این سریال، گرچه در هر قسمت از آن شاهد یک داستان مستقل هستیم، اما در عین حال ماجراها به صورت پیوسته روایت می‌شوند و در امتداد هم هستند.تاجبخش فنائیان به مخاطبان سریال همه بچه‌های من نوید می‌دهد، می‌توانند بیننده اثری عمیق باشند که اتفاقات شاد و دلنشین در آن کم نیست.

وی در این باره گفت: زندگی از سختی‌ها، خوشی‌ها، مشکلات، غم‌ها و شادی‌ها تشکیل می‌شود و در این سریال هم ما شاهد زندگی سخت کودکان کار هستیم، اما وقتی هربار یکی از آنها به کانون گرم خانواده‌ای راه پیدا می‌کنند، احساسی خوشایند و فرح‌بخش ایجاد می‌شود؛ احساسی که از مهربانی نشأت می‌گیرد و نتیجه نگاه انساندوستانه به همه بشر است.

این کارگردان ضمن تاکید بر تلاش گروه سازنده برای ارائه یک سریال متفاوت درباره کودکان کار و بی‌سرپرست، تصریح کرد: همه بچه‌های ما از آن دسته سریال‌هایی است که به فرم و محتوای آن توجه شده و ما تلاش کرده‌ایم اثری مبتنی بر اصول زیبا‌شناسی به مخاطبان ارائه کنیم، چرا که تصاویر زیبا‌تر تاثیرگذاری بیشتری دارند.

 

هشدار درباره کودکان کار

سریال همه بچه‌های ما از سوی تهیه‌کننده‌ای تولید شده که آثار متعددی برای کودکان در تلویزیون ساخته است و علاوه بر فیلم‌های مستند، تله‌فیلم‌هایی درباره کودکان و ناهنجاری‌های این گروه از جامعه نیز تولید کرده است.

علیرضا سبط‌احمدی که سریال پیشواز و نامه‌های بالدار از آثار او در تلویزیون است، همواره به مسائل کودکان توجه داشته و مشکلات دختران و پسران فراری، اعتیاد و ناسازگاری کودکان را مورد توجه قرار داده است.

این تهیه‌کننده، سریال همه بچه‌های ما را سریالی پیشگیرانه ذکر کرد و گفت: در روزگاری که متاسفانه بسیاری از تصمیم‌گیران چشم‌های خود را روی ناملایمات اجتماعی می‌بندند، وظیفه برنامه‌ساز و رسانه ملی این است که تلنگری به جامعه و دولتمردان سیاسی به عنوان سرپرستان جامعه‌، بزند. می‌خواهیم در این سریال صدای بچه‌های کار باشیم و امیدواریم به هدف خود برسیم.وی درباره روند تولید سریال همه بچه‌های ما گفت: این سریال سه سال پیش از طرف گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو به من پیشنهاد شد و با تصور این‌که با تکیه بر تجربیاتم می‌توانم در این زمینه تاثیرگذار و جریان‌ساز باشم، کار را پذیرفتم.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: ساختن آثار تلویزیونی درباره کودکان کار یا مسائلی که سبب گرایش کودکان و نوجوانان به ناهنجاری‌ها می‌شود، بسیار دشوار است و شبکه سازنده، گروه سفارش‌دهنده و حتی تهیه‌کننده باید برای ساخت آن جسارت به خرج بدهند.

سبط‌احمدی تاکید کرد: گاهی اوقات در سیاستگذاری‌های کلان جامعه هزینه‌های هنگفت برای برطرف کردن مشکلات مربوط به کودکان صرف می‌شود، در حالی که می‌توان با هزینه کمتر جامعه را نسبت به خطرات موجود آگاه و از وقوع اتفاقات بد پیشگیری کرد. ما در سریال همه بچه‌های ما نشان می‌دهیم که تک‌تک شهروندان در قبال بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست مسئول هستند. همچنین باید به خانواده‌ها آگاهی بدهیم که در قبال کودکان مسئول هستند و اگر مسئولیتشان را سبک بشمارند، شرایط را برای رفتارهای نابهنجار یک فرد و به تبع آن بحران‌های اجتماعی مهیا کرده‌اند.این تهیه‌کننده درباره تاثیر سریال بر مخاطب گفت: امیدواریم این سریال کمک کند که مردم خودشان را در برابر کودکان کار و بی‌سرپرست مسئول بدانند و متوجه باشند که در چنین شرایطی فقط وظیفه دولت و مدیران ارشد جامعه نیست که به فکر راه‌حل باشند، بلکه همه در قبال این موجودات دوست‌داشتنی مسئولیم. ما به عنوان برنامه‌ساز هم سهم خود را با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درست به خانواده‌ها برای ایجاد بستری امن و مطمئن برای بچه‌ها ادا می‌کنیم.

«همه بچه‌های ما» به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو ساخته شده و از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها