خیلی ها دلشان میخواهد سفری بروند و آب و هوایی عوض کنند، اما پول و بودجه دغدغه مهمی برایشان است. در این گزارش سعی میکنیم راهکارهایی ارائه کنیم که سفر برای شما ارزانتر تمام شود.
کد خبر: ۶۰۲۰۸۸

میزان بودجه خود در مسافرت را مشخص کنید

این کار باعث می شود از همان اول بدانید با قول امروزی ها با خودتان چند چند هستید و کجای ماجرا قرار دارید. وقتی مشخص شد که چقدر هزینه برای هر کاری در نظر گرفتید، دیگر می دانید که پولتان همین است و برای آن مقدار پول مشخص برنامه ریزی می کنید

جایی را برای اقامت انتخاب کنید که با بودجه تعیین شده سازگار باشد

حتما لازم نیست به هتل پنج ستاره بروید و اگر نتوانستید بروید، حرص و حسرت بخورید که چرا نمی توانیم. اصل سفر این است که با تعدادی از عزیزانتان عزم راهی کنید و با بگو و بخند خوش باشید و خوش بگذرانید.
اگر شرایط رفتن به یک هتل خوب را داشته باشید هیچ اشکالی ندارد. بروید. نوش جانتان. اما اگر نمی توانید که الان اکثر ماها در توانمان نیست، زمین و آسمان جابجا نمی شود. هتل متوسط هم می تواند جای خوبی باشد به شرطی که عزم لازم برای خوش بودن در مسافرت را داشته باشید.

همه وعده های غذایی را بیرون نخورید

می توانید مقداری غذا با خود ببرید یا اینکه از همان شهر مقصد مواد اولیه تهیه کنید و دستکم یک وعده در روز را خودتان یک غذای ساده آماده و نوش جان کنید.
غذای بیرون خیلی خوشمزه است. من هم قبول دارم. اما شکمتان را جلو می آورد و جیبتان را در کمترین زمان ممکن خالی می کند. پس به خاطر این که بیشتر خوش بگذرانید، به این نکته بیشتر توجه کنید.

از دستفروشهایی که همیشه بساطشان پهن است، خرید نکنید

این دستفروشهایی که معمولا در کنار مراکز خرید پر رفت و آمد، جاهای دیدنی پر طرفدار یا مراکز تفریحی شلوغ بساط پهن می کنند را زیاد برایشان دلسوزی نکنید. در اینجور بساط ها معمولا جنس خوب پیدا نمی شود، تنوع اجناس هم بالا نیست، اما پولشان نسبت به جنسشان زیاد است و در 99 درصد موارد خرید از این دستفروش ها برایتان پشیمانی می آورد.

سوغاتی را محدود و مشخص بیاورید

اگر قصد سوغاتی آوردن دارید قبل از سفر مشخص کنید که دقیقا به چه کسانی میخواهید سوغاتی دهید و ترجیحا مشخص کنید چه چیزی قرار است برایشان بیاورید. با این روش هم وقتتان کمتر تلف می شود و هم تکلیفتان با خودتان روشن است.
>> بانکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها