چربی ظروف، خرده ریزهای غذا، خس و خاشاک میوه‌ها، گل و لای سبزیجات و... بالاخره کار آبراههٔ سینک ظرفشویی را به گرفتگی می‌کشاند و باعث زحمتتان می‌شود. در این مواقع برای رفع گرفتگی چه می‌کنید و از چه وسائلی برای بازکردن چاهک بهره می‌گیرید تا سریع‌تر و آسان‌تر به نتیجه برسید؟
کد خبر: ۶۰۲۰۱۵

زمانی که علائمی از گرفتگی چاهک سینک ظرفشویی مشاهده کردید قبل از اینکه مشکل جدی شود مقداری آب در حال جوش داخل چاهک بریزید. این کار سبب می‌شود بافت چربی‌ها و ذرات فرو رفته داخل چاهک شکسته، سست شوند و همراه با آب از لوله فاضلاب خارج شوند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از ماهنامه منزل- بهترین راه برای جلوگیری یا به تعویق انداختن گرفتگی چاهک ظرفشویی این است که اجازه ورود ذرات غذا و چربی‌ها را به داخل چاهک ندهید. برای این کار می‌توان از یک چاه بند و صافی برای گرفتن ذرات غذا استفاده کرد. در عین حال هیچ‌گاه روغن مصرف شده را درون چاهک سینک نریزید. اگر می‌خواهید ظرفی را که در آن روغن بوده است بشویید، ابتدا ظرف را با دستمال کاملا از روغن پاک کنید و سپس آن را بشویید. با این کار مطمئن باشید که لوله‌های ظرفشویی شما خیلی دیر‌تر دچار مشکل گرفتگی می‌شود.
اگر قصد استفاده از لوله بازکن‌های شیمیایی را ندارید، گاهی یک لوله بازکن دستی بهتر از هر لوله بازکن شیمیایی دیگری عمل می‌کند.

لوله بازکن دستی
برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک نفوذ کند روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک بریزید. دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را ده بار انجام دهید. اگر لازم بود این کار را باز هم تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را براند. آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

لوله بازکن‌های شیمیایی
لوله بازکن‌های شیمیایی محلول‌های بسیار موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله بسیار سریع و آسان از بین می‌رود و مجرای لوله باز می‌شود. اگر همیشه محلول را داخل چاهک می‌ریزید و آن را به حال خود‌‌ رها می‌کنید باید بدانید مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید. باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین پس از ریختن محلول در چاهک بعد از چند دقیقه تأمل آب را داخل چاهک باز کنید تا آب برای چند دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید. پس از ریختن محلول شیمیایی به داخل چاهک هرگز سر خود را برای دیدن داخل چاهک نزدیک آن نکنید، زیرا گازهای سمی که از محلول متصاعد می‌شود، بسیار مضر است. برخی از محلول‌های چاه بازکن برای از بین بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات غذا مناسب است و برخی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع مو در لوله استفاده می‌شود. پس محلول چاه بازکن مناسبی را خریداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
۰
۰
با سلام دوهفته پیش از پودر لوله بازكن جهت باز كردن لوله روشویی حمام استفاده كردم از اون روز تاحالا یك بوی خیلی بد و نافذ تمام خونه را گرفته است هر ترفندی هم كه گفتند به كار بردم ولی فایده ای ندارد حتی كل سیفون را عوض كردیم خواهش میكنم كمكم كنید شاید مجبور باشیم به خاطر این مشكل كف حمام را بكنیم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
سلام مرجان جان برو عطاری بگو بوگیر فاضلاب می خواهم من استفاده كردم بهتر شد خوب خوب هم نشد ولی به مررو زمان بهتر شد
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
به نظر من بهتره كف آشپز خونه رو كند
امیرحسین
United States
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
مطلب بسیار جالبی بود.فقط در استفادها از لوله بازكن شیمیایی باید بسیار بسیار دقت داشت.این محلول ها به شدت سمی بوده و موارد زیادی از صدمات جسمی و حتی مرگ در رابطه با استفاده نا صحیح از این مواد گزارش شده است.لازم به ذكر است در صورتی كه گرفتگی ، توسط رسوبات سیمان و گچ داخل سیفون باشد ( پس از بنایی ) و یا به هر دلیلی نتوان گرفتگی را باز كردن می توان از دستگاه تركم هوا و یا دستگاه ژنراتور برقی استفاده نمود .
امیر حسین یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
۰
۰
بهتره برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب از دستگاه لوله بازكنی و چاه بازكن استفاده بشه.اگر منزل شما تهران یا كرج باشه كه خیلی راحت خودشون میان و با چاه باز كن مشكل رو حل می كنن.اگه فرنگی دارید بهتره چاه باز كن تراكم هوا سفارش بدید.


احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
۰
۰
استفاده از پودر ماشین لباسشویی هم ارزان تر هم مفید و كار سازه البته بكی دو ساعت وقت می بره
كاوه یوسف زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
۰
۰
سلام
به منظور بازكردن مجرای فاضلاب لوله های حمام و...زمانی كه گرفتگی آنها زیاد است ولوله باز كن هم تاثیری ندارد آیا استفاده همزمان وتدریجی اسید كم همراه با آب گرم زیاد خصوصا برای لوله های غیرفلزی ایراد دارد یا خیر؟اصلا نحوه استفاده ایمن از اسید در لوله بازكنی چگونه است؟فنر وپمپ و....هم پرهزینه می باشند.توصیه های شما برای باز كردن لوله ها هنگامی كه گرفتگی آنها زیاد است به جز استفاده از پمپ وفنر و....چیست؟چگونه از اسید و....استفاده شود تا آسیبی به لوله ها نرسد.به نظر من اگر اول آب داغ بریزیم هرچند كه آب هم جریان ندارد ودرروی كف زمین جمع می شود وبه فاضلاب به علت انسداد لوله نمی رودو بعد كم كم اسید آن هم به میزان كم همراه با آب زیاد ریخته شود آسیبی به لوله ها نمی رساند.خصوصا اگر لوله ها غیرفلزی باشند.اصلا به نظر شما از چه مایعاتی استفاده كنیم برای لوله بازكنی.لطفا سریعا به من جواب دهید.بعد هم آیا جوهر نمك برای باز كردن لوله بكار می رود یا نه؟چه نوع مایع لوله بازكنی اعم از لوله بازكن واسیدوجوهر نمك بی خطرتر وقوی تر و...برای گرفتگی زیادمی باشد؟متشكرم
فرهاد
-
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
لطفا" از هر ماده شیمیایی استفاده میكنید از مارك "ملیكا" استفاده نكنید كه گرفتار میشید!!
بنده استفاده كردم و الان مجبورم كه كف توالت را شكافته تا لوله سیفون را عوض كنم!!
این پودر در داخل لوله عین بتون شده و كاملا"تقلبی است و هر چقدر هم جستجو كردم تولید كننده اش را پیدا نكردم .

نیازمندی ها