۱۵ تا ۲۰ درصد تهرانیها مبتلا به روده تحریک‌پذیرند

نقش یک میکروب در چاقی و لاغری

محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند موفق به شناسایی باکتری خاص در روده بزرگ شده‌اند که در صورت فعالیت آن روده کوچک توانایی جذب چربی را از دست داده و تمامی آن را دفع می‌کند.
کد خبر: ۵۹۷۶۴۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از روزنامه آرمان- تحقیقات نشان داده با فعال‌سازی باکتری خاصی در روده، چربی جذب بدن نمی‌شود و دیگر نیاز به گرفتن هیچ رژیم غذایی نیست.

پژوهش‌های مختلفی در رابطه با دفع چربی و عدم جذب آن در ارگان‌های مختلف صورت گرفته که این کشف راه را جهت درمان هموار ساخته و نسبت به روش‌های گذشته برتری خاص داشته است. بدون نیاز به رعایت رژیم خاص غذایی و مصرف قرص خاص درمان صورت گرفته و کافی است پزشکان باکتری خاص را در روده فعال و پس از مدت زمان مورد نیاز بسته به شرایط فیزیولوژیکی بدن فرد، باکتری را غیرفعال کنند.

به گفته محققان ارتقای سلامت عمومی و حمایت از روش‌های ارگانیک همواره مورد نظر و مطلوب بوده که با این روش جدید به اهداف مورد نظر رسیده و از بروز چاقی در بین افراد ناسالم جلوگیری به عمل خواهد آمد. محققان اظهار داشتند این تحقیقات بر روی موش‌ها به صورت میدانی صورت گرفته که نتایج مطلوب داشته و پزشکان در حال آماده سازی مقدمات لازم جهت اجرای آن بر روی انسان‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها