با تزریق سالانه‌ واکسن آنفلوآنزا افراد تا حدود زیادی در برابر بیماری ایمن می‌شوند، این در صورتی است که واکسن سالم باشد و در شرایط مناسبی نگهداری شود.
کد خبر: ۵۹۶۱۶۹

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در خصوص بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: در هر زمان از سال واکسن آنفلوآنزا تزریق شود مؤثر است اما بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه است. در رابطه با واکسن آنفلوآنزا باید سه مرحله‌ تولید، انعقاد و تزریق به‌درستی رعایت شود که در این صورت طیفی میان 70 تا 85 درصد از افراد را محافظت می‎کند.

صائینی در خصوص عوارض واکسن آنفلوآنزا، گفت: کمترین عارضه این واکسن حساسیت و آلرژی است و در برخی این عوارض خود را به شکل تب و لرز شدید، تورم و قرمزی محل تزریق و درد، نشان می‎دهد.

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان‎ زنجان، توصیه کرد همه‌ افراد به‌ویژه افراد بالای 65 سال و کودکان بالای 3 تا 12 سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنند. هم‌چنین افرادی که بیماری‎هایی نظیر پرفشاری خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم‎خونی دارند و همه‌ی کسانی که به نوعی با داروهای تزریق‌کننده‌ی ایمنی سیستمی سروکار دارند این واکسن را تزریق کنند

وی یادآور شد: تزریق این واکسن در کودکان زیر 36 ماه به میزان 2 دز به فاصله 45 روز، تزریق می‌شود که هر دز مصرفی برای این کودکان، نصف دز بزرگسالان است. هم‌چنین برای افراد میان 36 ماه تا 12 سال که برای نخستین بار این واکسن را تزریق می‎کنند طی دو مرحله و با دز کامل تزریق می‌شود اما برای افراد بالای 12 سال فقط یک‌بار تزریق می‎‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها