ورم معده به التهاب آستر معده گفته می‌شود. عوامل زیادی سبب التهاب معده می‌شوند اما برای کسانی که به ورم یا التهاب معده دچار می‌شوند همزمان، بحث خوردنی‌ها و نخوردنی‌ها یا دارو های ضروری یا دقیقا اسم قرص ورم معده ای که باید مصرف کنند برای آنها مطرح است. این نوشتار احتمالا به بیشتر سوال‌هایتان در این باره پاسخ دهد.
ورم معده به التهاب آستر معده گفته می‌شود. عوامل زیادی سبب التهاب معده می‌شوند اما برای کسانی که به ورم یا التهاب معده دچار می‌شوند همزمان، بحث خوردنی‌ها و نخوردنی‌ها یا دارو های ضروری یا دقیقا اسم قرص ورم معده ای که باید مصرف کنند برای آنها مطرح است. این نوشتار احتمالا به بیشتر سوال‌هایتان در این باره پاسخ دهد.
کد خبر: ۵۹۴۶۱۴

اسم قرص ورم معده ؛ قرص گاسترین

تغذیه نامناسب و مصرف مستمر مواد غذایی نیمه آماده و فست فود باعث ایجاد ناراحتی های گوارشی در قشر زیادی از مردم جامعه در این روزها شده است. خوشبختانه در بیشتر موارد، این شکل از ناراحتی های گوارشی مثل ورم و درد و یا التهاب معده و زخم های سطحی گوارشی با مصرف گیاهان دارویی و یک تغییر کوچک در رژیم غذایی و مصرف غذاهای سالم رفع شدنی است. به طور مثال گیاهان دارویی مانند شیرین بیان، بابونه و بومادران برای محفاظت و نگهبانی از بافت معده و رفع مشکلات گوارشی سطحی بسیار موثر هستند. قرص ورم معده گاسترین گل دارو، حاوی عصاره این سه گیاه می‌باشد و همه را با هم در اختیار شما قرار می دهد تا از خواص شگفت انگیز آن ها برای حل معضلات گوارشی خود بهره ببرید.


درد معده


در اغلب موارد باکتری‌هایی مانند هلیکوباکتر پیلوری (عامل زخم معده)، برگشت صفرا به داخل معده، یک اختلال اتوایمون، مصرف طولانی مدت داروهای ضد التهاب (NSAIDs) مانند ایبوپروفن سبب التهاب معده می‌شود، در برخی موارد نیز پوشش معده به مرور خرده می‌شود و سبب زخم در معده و ابتدای روده کوچک می‌شود. 

به گزارش جام جم سرا به نقل از رژیم سلامتی- اگر التهاب معده به صورت ناگهانی رخ دهد التهاب حاد و اگر به تدریج ایجاد شود التهاب مزمن گفته می‌شود اما اغلب موارد التهاب نمی‌تواند به پوشش معده آسیب برساند. 

علائم و نشانه‌های ورم معده

علائم ورم معده مانند سوءهاضمه، سوزش معده، درد شکم، سکسکه، از دست دادن اشتها، تهوع، استفراغ (استفراغ از خون یا ماده‌ای که به نظر قهوه‌ای رنگ باشد) و مدفوع تیره می‌باشد. 

علت های ورم معده

ورم معده می‌تواند به علت عفونت، سوزش، اختلالات خود ایمنی (حمله اشتباه سیستم ایمنی بدن به معده)، جریان برگشت صفرا به معده (رفلاکس صفرا) ایجاد شود. عفونت‌ها در اثر باکتری (معمولا هلیکوباکتر پیلوری)، ویروس (ویروس هرپس سیمپلکس)، انگل، قارچ ایجاد می‌شوند. تعدادی ار عوامل مانند (استفاده طولانی مدت از ضد درد‌های غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن (Advil، Moterin) یا ناپروکسن (Aleve)، استفاده از الکل، کشیدن سیگار، استفراغ مزمن، قهوه و نوشیدنی‌های اسیدی، افزایش اسید معده (به علت استرس)، خوردن یا نوشیدن مواد سوزاننده یا خورنده (مانند سموم)، تروما (مانند پرتو درمانی و یا پس از بلعیدن یک جسم خارجی) و علل نادری مانند بیماری‌های سیستمیک مانند کرون، سارکوئیدوز) نیز سبب ورم معده می‌شوند.
جالب است بدانید که قرص ورم معده باعث بهبود اسپاسم در معده می‌شود که به صورت مستقیم باعث بهبودی التهاب و درد معده می‌شود.

اسم قرص ورم معده

تاثیر قرص ورم معده (گاسترین) در درمان ورم معده

همانطور که در بالا اشاره شد مصرف الکل یکی از دلایل بروز درد و ورم معده است. اما دلیل آن چیست؟ حقیقت این است که مصرف طولانی مدت الکل باعث ایجاد زخم معده می‌شود و این موجب بروز ورم و التهاب معده می‌شود.
قرص ورم معده (گاسترین) به علت دارا بودن آنتی اکسیدان هایی مثل فلانوئید ها و ضد التهاب هایی مثل استیگماسترول و بتاسیتوسترول به شدت در درمان زخم معده موثر است و موجب درمان درد معده شود.
تشخیص ورم معده
آزمایشهای مختلفی مانند آندوسکپی معده، آزمایش مدفوع، تست تشخیصی برای هلیکوباکتر پیلوری در تشخیص ناراحتی معده استفاده می‌شود. 

درمان ورم معده

درمان گاستریت بستگی به علت مشکل دارد با توقف نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و داروهای ضد التهابی ممکن است خودبخود بهبود یابد. 
یک رژیم غذایی غنی از فیبر مصرف کنید مانند غذاهای حاوی فلاونوئید‌ها (سیب، کرفس، زغال اخته، از جمله آب قره قاط. پیاز، سیر و چای هم ممکن است از رشد هلیکوباکترپیلوری جلوگیری کند. از خوردن غذاهای پر چرب پرهیز کنید. 

درمان سه دارویی

۱- یک مهار کننده پمپ پروتون برای کاهش تولید اسید مانند امپرازول، لانزوپرازول، پنتوپرازول، اسموپرازول و رابی پرازول
۲- آنتی بیوتیک برای درمان هلیکوباکتر پیلوری (عامل ورم و زخم معده)، از بیسموت ممکن است به جای آنتی بیوتیک دوم استفاده شود

در موادری که ورم معده در اثر هلیکوباکتر پیلوری نباشد از مهار کننده‌های پمپ پروتون و مسدود کنندهای H۲ برای کاهش ترشح اسید مانند (سایمتیدین، رانیتیدین، فاموتیدین و نیزاتیدین) و آنتی اسید‌ها (هیدروکسید آلومینیوم، هیدروکسید منیزیم (شیر منیزی)، کربنات کلسیم (Rolaids، Titralac، tums)، بیکربنات سدیم (Alka-seltzer)، آلومینیوم هیدروکسید و هیدروکسید منیزیم مانند (Maalox، Mylanata) ممکن است برای سوءهاضمه و سوزش سردل موثر باشد ولی زخم را درمان نمی‌کند آنتی اسید ممکن است اثر دارو‌ها را کاهش دهد توصیه می‌شود آنتی اسید را یک ساعت قبل یا ۲ ساعت پس از مصرف دارو‌ها بخورید. 
آنتی اکسیدان‌ها از جمله زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی و سبزیجاتی چون کدو و فلفل بخورید. 
غذاهای سرشار از ویتامین B و کلسیم مانند بادام، لوبیا، غلات کامل، سبزی برگدار تیره مانند اسفناج و کلم پیچ و سبزیجات دریایی بخورید. 
از غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید، پاستا و شکر اجتناب کنید. 
گوشت بدون چربی، ماهی آب سرد، توفو، (سویا) و یا دانه‌های پروتئین بخورید. 
از روغن‌ها سالم مانند روغن زیتون استفاده کنید. 
اسید‌های چرب ترانس موجود در محصولات تجاری پخته شده مانند کوکو‌ها، کراکر، کیک، سیب زمینی سرخ کرده، پیراشکی، غذاهای فراوری شده و مارگارین را کاهش دهید یا از بین ببرید. 
از خوردن نوشیدنی‌ها مانند (قهوه، الکل و نوشابه‌های گازدار) که ممکن است لایه پوشاننده معده را تحریک و یا تولید اسید را افزایش دهد اجتناب کنید. 
روزانه حداقل ۶ لیوان آب بنوشید. 
۳۰ دقیقه ورزش در روز برای ۵ روز در هفته داشته باشید. 
حساسیت‌های غذایی را شناسایی کنید و از بین ببرید. 

 

فرد مبتلا به ورم معده

 

مکمل‌هایی با احتمال فایده برای سلامت دستگاه گوارش (ورم معده) 

مولتی ویتامین‌های روزانه که شامل ویتامین‌های آنتی اکسیدان (A، C، E، B) و مواد معدنی منیزیم، کلسیم، روی و سلنیوم باشد مصرف کنید. 
اسید چرب امگا ۳ مانند روغن ماهی، یکی دو کپسول روزانه یا ۱ قاشق سوپخوری روغن ماهی سه بار در روز بخورید زیرا ممکن است سبب کاهش التهاب معده شود. البته روغن ماهی ممکن است خطر خونریزی معده را افزایش دهد. اگر آسپیرین یا داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنید قبل از مصرف روغن ماهی با پزشکتان در میان بگذارید (نه فقط برای این مورد، به طور کلی برای مصرف هر نوع دارو و مکملی باید با پزشک مشورت کنید) 
مکمل پروبیوتیک حاوی (لاکتوباسیلوس اسیدوس) ممکن است به سرکوب عفونت هلیکوباکترپیلوری کمک کند و به حفظ تعادل بین باکتری‌های خوب و مضر در دستگاه گوارش کمک کند افرادی که بدنشان ضعیف شده است یا در حال مصرف داروهای سرکوبگر ایمنی هستند پروبیوتیک‌ها تحت نظر مستقیم پزشک مصرف کنند. 

گیاهان دارویی موثر در ورم معده

 بعضی تحقیقات نشان داده است که مصرف ۴۰۰ میلی گرم گیاه قره قاط (Vaccinium macrocarpon) دوبار در روز رشد H - پیلوری را در معده مهار می‌کند. 

مصرف ۱۰۰۰ -۲۰۰۰ میلی گرم عصاره استاندارد کندر رومی (Pistacia lenticus) در روز که یک درمان سنتی است. این تحقیق در آزمایشگاه موثر بوده است ولی در بدن انسان اثبات نشده است. 
۲۵۰ - ۵۰۰ میلی گرم عصاره استاندارد شیرین بیان (glycyrrhiza glabra) سه بار در روز یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا خورده شود گلیسیریزین یک ماده شیمیایی موجود در شیرین بیان است که باعث عوارض جانبی و تداخلات دارویی می‌شود گلیسریزین شیرین بیان را می‌توان از آن جدا کرد و استفاده نمود

یک عدد قرص استاندارد شده از نعناع بیابانی (Mentha piperita) را ۲ – ۳ بار در روز مصرف کنید که ممکن است به تسکین علائم زخم معده کمک کند؛ هر قرص حاوی ۰/۲ میلی گرم روغن نعناع است. برای جلوگیری از سوزش معده قرص پوششدار آن را استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۶
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۱
۸
این موقع اومدم سراغ اینترنت جون دارم از درد میمیرم قورص وازمایش هم افاغه نكرده دعام كنین
مهرعلی شعبانی مرغزار
-
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
فقط آرامش و توكل به خداوند وخوردن غذاهای فیبر دار وجلوگیری از مصرف غذاهای سرخ كردنی
منا
United States of America
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۲
۰
خوب .راجع.به.برگشت.صفرا.به.معده.مطلبی.بنویسید..ممنون
عایشه
-
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۱
۴
سلام قبلا معده درد داشتم یه چند ماه به دكتر مراجعه كردم دكتر گفت معدهت میكروبی دارو هم استفاده كردم تا سه ماه بعد از دوباره یه تست انجام دادم گفت میكروبش از بین رفته الان یه دوماه ی هست كه درد معده تموم شده الان از دوباره شروع كرده به درد و اشتهاهی هم ندارم استفراغ میكنم باید چه كار كنم به نظر خودم میگم ورم معده دارم باید چیكار كنم چه غذای بخورم
مهران
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
گل بابونه دوهفته صبح نیم ساعت قبل از صبحانه دم كن بخور
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
سلام.رفتم دكتراندوسكپی كردم گفت ورم معده دارم قرص دادخوردم بهترشدم حالادوباره هرچی میخورم دوباره حالم بد میشه دقیقه موقعی كه ناهار میخورم یاساعت2یا2:30حالم بدمیشه شما راه حل برای معده ام داری فقط ظهرحالم بد میشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها