هر چند جوانه‌ها بهترین غذای محلی در بعضی از مناطقند و کمک می‌کنند که تعادل شیمیایی بدن بخصوص برای کاهش وزن و حفظ سلامت بدن پایدار بماند اما کمتر در برنامه غذایی افراد گنجانده می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۴۶۱۲

به گزارش جام جم سرا- روزنامه خراسان به نقل از سایت «MSN» نوشت: کار‌شناسان تخمین می‌زنند که آنزیم‌های موجود در جوانه‌ها ۱۰۰ برابر آنزیم‌های موجود در میوه و سبزی‌های خام است. آنزیم نوعی پروتئین خاص است که برای تمامی عملکرد بدن به عنوان کاتالیزور مفید است. ویتامین‌ها مواد معدنی، اسید آمینه و اسیدهای چرب که در مواد غذایی مختلف وجود دارد، برای بدن لازم است. 
-پروتئین موجود در جوانه‌های لوبیا، مغز میوه‌ها، دانه‌ها یا غلات باکیفیت‌تر است. هنگام خیس خوردن و جوانه زدن، ارزش غذایی مواد افزایش می‌یابد. به عنوان مثال اسید آمینو لیسین که برای جلوگیری از تبخال و تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، هنگام جوانه زدن، میزان آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 
مقدار فیبر لوبیا، مغز میوه، دانه‌ها یا غلات به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. فیبر برای کاهش وزن حیاتی است. فیبر به چربی‌ها می‌چسبد تا آن را از بدن خارج کند، از طرفی کمک می‌کند هر چربی که بدن می‌شکند، قبل از جذب مجدد از طریق دیواره‌های روده‌ها که مکان اصلی جذب ماده مغذی به خون است، سریع از بدن خارج شود. 

اکثر مردم با کمبود چربی سوزهای لازم روبرو هستند زیرا به طور معمول این مواد در برنامه غذایی گنجانده نمی‌شود. برای به دست آوردن این ماده مغذی مهم، خوردن جوانه‌ها بهترین راه است


میزان ویتامین‌های E، C، A و B کمپلکس به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. ارزش غذایی و میزان ویتامین برخی دانه‌ها، غلات، لوبیا و مغز میوه، در عرض چند روز جوانه زدن، ۲۰ بار افزایش می‌یابد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد هنگام جوانه زدن، ارزش گیاه ۲۰برابر افزایش پیدا می‌کند. ویتامین B۱ با ۲۸۵ درصد، ویتامین B۲ با ۵۱۵ درصد و نیاسین با ۲۵۶ درصد افزایش پیدا می‌کند. 
هنگام روند جوانه زدن میزان چربی‌های لازم افزایش پیدا می‌کند. اکثر مردم با کمبود این چربی سوزهای لازم روبه رو هستند زیرا به طور معمول این مواد در برنامه غذایی گنجانده نمی‌شود. برای به دست آوردن این ماده مغذی مهم، خوردن جوانه‌ها بهترین راه است. 
هنگام جوانه زدن، ماده مغذی به پروتئین‌های موجود در دانه‌ها، غلات، مغز میوه یا لوبیا می‌چسبد تا بیشتر در بدن قابل استفاده باشد. ماده معدنی قلیایی مانند کلسیم، منیزیم و... کمک می‌کند تا تعادل شیمیایی بدن برای کاهش وزن و سلامت حفظ شود. 
بدون شک با کشت گیاه برای جوانه زدن به محیط زیست کمک می‌کنید. از طرفی مطمئن هستید که برای تولید این محصولات از حشره کش‌ها، افزودنی‌های غذایی و مواد شیمیایی مضر استفاده نشده است. 
جوانه‌ها خاصیت قلیایی دارند در حالی که بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان با اسیدیته بیش از حد در بدن ارتباط داده شده است. جوانه‌ها، گیاهانی ارزانند و در نتیجه بهانه‌ای برای نخوردنشان وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها