مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با عنوان این مطلب که نیمی از زوجین ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند، گفت: متاسفانه این افراد دچار سرگردانی هستند و بعضاً توصیه‌های غیرعلمی و غیرپزشکی را به کار می‌برند.
کد خبر: ۵۹۴۰۷۳

دکتر مهرداد قربانی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سلامت جنسی در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا برگزار شد، بر ضرورت آموزش مسائل جنسی و جنسیتی به عموم مردم تاکید کرد و افزود: شعار امسال روز جهانی سلامت جنسی "حقوق جنسی" نام گرفته است.

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری مهر- وی گفت: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما از مشکلات جنسی رنج می‌برند اما نمی‌دانند برای درمان باید به کجا مراجعه کنند. آنها گاه به متخصصان رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط مراجعه می‌کنند و دچار سرگردانی هستند یا اینکه گاهی توصیه‌های غیرعلمی و غیرپزشکی به کار می‌برند.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با اشاره به اینکه اگر بتوانیم در زمینه آموزش در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم، حداقل کمکی که به مردم کرده‌ایم این است که بدانند وقتی دچار مشکل می‌شوند، باید به کجا مراجعه کنند، گفت: امروز نه در مدارس و نه در دانشگاهها آموزش چشمگیری در رابطه با مسائل جنسی نداریم. جوانانی که قبل از ازدواج برای شرکت در کلاسها و انجام آزمایشها به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، بیشتر درباره روش‌های پیشگیری از بارداری با آنها صحبت می‌شود.

قربانی افزود: هیچ کس به مقوله آموزش مسائل جنسی به طور جدی نگاه نمی‌کند، در حالی که کلاسهای قبل از ازدواج می‌تواند مکان مناسبی برای اینکه مسائل اولیه جنسی و روابط زناشویی به زوجین آموزش داده شود، باشد.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: متاسفانه جوان‌ها این گونه آموزش‌ها را معمولا از اطرافیان یا دوستان خود می‌آموزند و اگر فرد مشورت دهنده آگاهی کافی در این خصوص نداشته‌ باشد، حتما توصیه‌های غیرعلمی و نادرست را منتقل خواهد کرد که این خود آسیب‌زاست.

وی ضمن تاکید بر اینکه جای خالی آموزش در زمینه مسائل جنسی را در تمام سطوح کشور احساس می‌کنیم، افزود: هنوز هم آمارها نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از زوجین ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند. اگر به دنبال تحکیم ارتباطات زوجین هستیم، پرداختن به این موضوع و اهمیت دادن به حقوق جنسی می‌تواند بیش از هر چیز دیگری کمک‌ کننده باشد.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
آذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
۰
۰
سلام یه سوال؟؟
با وجود فیلمها ماهواره ها و سریالهایی كه وجود دارد و خیلی ها هم چه خواسته و نا خواسته بیننده این گونه سریالها و فیلمها هستند دانستن روابط زناشویی و مسائل جنسی چه فرقی می كند؟؟؟؟؟؟؟
سطح توقع آقایان بالا رفته با یه نگاه به دادگاههای خانواده و حتی خودن مقالات خودتون این رو میشه فهمید...دنیای بدی شده... وقتی خانه های خالی را روزانه اجاره می دهند به مجردها و متاهل ها دیگر چه میشود كرد...بیچهراه زنها كه هیچ كس از آنها دفاع و حمایتی نمی كند...جای عدالت این بین خالی است؟؟؟؟
ارشیا
Ireland
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۰
۰
ازدواج زود باعث كامیابی است میگید نه امتحان كنید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
با سلام
همانطور كه گفتید كلاسهای قبل ازدواج كه برگزار می شود محل خوبی است تا جداگانه برگزار و مسایل عنوان شود چون واقعا مشكل خیلی بزرگی است كه جدی هم گرفته نمی شود
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۰
۰
با سلام
باوجود كلاسهای اموزشی قبل ازدواج كه البته بیشتر به منظور شعاری واجباری برگزار میشود جو مناسبی برای اموزش نیست.وكسانی كه در كلاس حضور دارند هنوز به اهمیت آن پی نبرده اند درنتیجه راندمان خوبی ندارند.به نظر من این كلاس باید در بیشتر مناطق وبه صورت مرحله ی تا مدت حداقل یكسال بعداز ازدواج برای زوجین برگزار گردد تا بازده مناسب برای جامعه وخانواده ها داشته باشد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام.من نیز با آموزش مسائل جنسی كاملا موافقم و كاش میشد كه به عنوان واحد آموزشی برای هردو جنس به صورت جدا، در دانشگاهها تدریس و آموزش داده شود.چون جوانان بعد از مرحله دانشگاه وارد مرحله كار و تشكیل زندگی می شوند.تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها