در پیشنهاد سفر امروز قصد داریم منطقه‌ای جنگلی را به شما معرفی کنیم: طبیعت بی‌نظیر جنگل فندق‌لوی اردبیل که مکانی زیبا برای گردشگری است و هوایی خنک و چشم اندازی سرسبز دارد.
کد خبر: ۵۹۳۱۸۷

جنگل فندق‌لو ۸۵ هکتار وسعت دارد و در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است، اما اگر بخواهیم نشانی سرراست‌تری بدهیم، می‌توانیم بگوییم که برای سفر به این جنگل باید به روستای خانقاه سفلی بروید و آن وقت به سمت جنوب شرقی آن حرکت کنید تا به جنگل برسید.
طور دیگری هم می‌شود نشانی داد، مثلا می‌توانیم بگوییم برای تماشای جنگل باید از جاده بین‌شهری اردبیل آستارا بگذرید و آن وقت می‌توانید خودرو را، هر جا که امن‌تر بود و برای رانندگان دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کرد، نگه‌دارید، پیاده شوید و وارد جنگل شوید و بروید تا آبشار آبگرم مشه‌سویی که‌اردبیلی‌ها می‌گویند خاصیت درمانی دارد.
محصول اصلی این جنگل همان‌طور که از نامش بر می‌آید فندق است اما مثل همه جنگل‌هایی که توی فیلم‌ها دیده‌اید بوته‌های وحشی تمشک و توت‌فرنگی هم دارد، به اضافه درخت‌های راش، بلوط، سیب، گوجه سبز، به و ازگیل.
فراموش نکنید که نباید بدون راهنمایی محلی به جنگل بروید. رفتن به جنگل‌های فندق‌لو بی‌خطر نیست، چون علاوه بر کبک‌ها، قرقاول‌ها، آهو‌ها، روباه‌ها، جوجه‌تیغی‌ها و سمور‌ها، یکی از گونه‌های جانوری موجود در این جنگل خرس قهوه‌ای است که واکنشش را پس از دیدن شما نمی‌شود حدس زد!
البته نکاتی که نباید فراموش کنید به همین جا محدود نمی‌شوند لابد شعار طبیعت‌گردان هم یادتان هست که می‌گویند طوری در طبیعت گردش کنید که پس از رفتنتان به نظر برسد هرگز آنجا نبوده‌اید، حتما یادتان می‌ماند که حتی مجاز به شکستن یک شاخه درخت هم نیستید و اگر ناچار شدید آتش روشن کنید. قبل از ترک محل باید از خاموش بودن آن کاملا مطمئن شوید. این را هم لابد فراموش نمی‌کنید که پیش از سفر به جنگل از وضعیت آب و هوا ‌ آگاه شوید و اگر اخبار هوا‌شناسی از احتمال بارندگی در منطقه خبر داد، به جنگل نروید.
>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری/ علی یوشی‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها