به گفته یک فوق تخصص غدد و متابولیسم، کاهش کیفیت زندگی و سطح سلامتی جامعه با گسترش چاقی مرتبط است و برای کاهش این اثرات، پیشگیری بهترین راه مهار محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۵۶۷

دکتر ساسان شرقی گفت: چاقی معضلی در همه کشورهای جهان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه بوده و به شدت رو به افزایش است. دلیل آن نیز کاهش فعالیت‌های بدنی به دنبال ماشینی شدن سبک زندگی و افزایش میزان استفاده از غذا‌ها و میان وعده‌های ناسالم و پرکالری است. افزایش چاقی باعث گسترش شدید دیابت و پیامدهای این بیماری بر چشم، کلیه، قلب و... می‌شود؛ همچنین بالا رفتن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که مستقیما با چاقی در ارتباط هستند.

این فوق تخصص غدد گسترش چاقی و بیماری‌های پس از آن را در کیفیت زندگی موثر دانست و افزود: با کاهش کیفیت زندگی افراد در سنین می‌انسالی و کهنسالی طول عمر به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد بنابراین باید به کاهش میزان چاقی در جامعه کمک کنیم. در صورتی که از چاقی افراد جلوگیری نکنیم در مهار دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز موفق نخواهیم بود. شرقی اصلاح شیوه زندگی را موثر‌ترین راه برای کاهش چاقی عنوان و اظهار کرد: راه‌های دارویی و جراحی نیز تاثیر زیادی در لاغری دارد ولی میزان موفقیت آن به اندازه سبک زندگی صحیح نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها