سرطان ریه یکی از کشنده‌ترین سرطانهاست. شاید بتوان یکی از دلایل آن را خاموش بودن علایم این بیماری در ابتدای ابتلا و تاخیر در مراجعه افراد دانست که با بهره‌مندی رژیم غذایی مناسب تا حدودی می‌توان به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن برای مقابله و درمان این بیماری کمک کرد.
کد خبر: ۵۹۲۵۴۷

مسئول گروه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت برای پیشگیری و کمک به بهبود سرطان ریه گفت: اگرچه ترک سیگار گام اول در پیشگیری و کنترل این بیماری است اما در صورت ابتلای فرد به سرطان ریه باید برخی مواد غذایی را در رژیم غذایی گنجانده شود.
به گزارش جام جم سرا- دکتر پریسا ترابی افزود: این افراد باید غذا را در حجم کمتر و دفعات بیشتر مصرف کنند. نیاز به املاح و ویتامین‌ها بخصوص ویتـــامین‌های A وC در این بیماری افزایش پیدا می‌کند. از این رو، مصرف انواع میوه‌ها (بویژه سیب)، سبزی‌ها (به ویژه پیاز) و حبوبات (نخود، لوبیا...) می‌تواند نقش بسزایی در کاهش پیشروی سرطان ریه داشته باشد. در صورت کاهش اشت‌ها و ضعف در طول بیماری نیز می‌توان از انواع ادویه (بویژه زردچوبه و زنجبیل) و آب لیمو برای تحریک اشت‌ها استفاده کرد.
وی تاکید کرد مبتلایان به سرطان ریه باید روزانه ۸ لیوان آب بخورند و برای پیشگیری از تحلیل عضلات ناشی از بیماری، فعالیت بدنی سبک ولی منظم داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها