خرید وسایل نو برای منزل آسان است و ما با هیجان فراوان برای منزلمان چیزهای نو می‌خریم یا برای نوسازی آن رنگ جدیدی انتخاب می‌کنیم و خانه را نقاشی می‌کنیم؛ ولی وقتی تازگی وسایل رنگ می‌بازد و نوبت به نگهداری و مرمت آن‌ها می‌رسد، دیگر هیجان خرید وجود ندارد و باید به فکر روش‌هایی برای تعمیر بعضی وسایل و رسیدگی به آن‌ها باشیم. اگر می‌خواهید منزل شما نو به نظر برسد، روش‌های پی‌آمده را به کار بگیرید.
کد خبر: ۵۸۶۶۱۸

 

۱. پارچه رومبلی‌ها را عوض کنید یا آن‌ها را به خشکشویی بدهید. مراقبت دائمی از مبل‌ها می‌تواند در نو نگه داشتن آن‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. می‌توانید کوسن‌ها یا روکوسنی‌ها را عوض کنید و یا آن‌ها را به مدل متفاوتی بچینید. اگر پارگی وجود دارد، روی آن‌ها را دربیاورید، بشویید و وصله بزنید یا رفو کنید. حتی اگر لکه‌ای وجود دارد که مدتهاست وجود دارد، با لک بر یا پراکسید هیدروژن آن را پاک کنید. چند بار آن را با این محلول بشویید تا لکه کمرنگ شود. البته قبل از شستن آن با محلول موردنظر، محلول را روی قسمتی از پارچه که زیاد معلوم نیست امتحان کنید. 
 
۲. خراش‌های دیوار‌ها را مرمت کنید و رنگ بزنید. چیزهای کوچکی مانند خراش روی دیوار، لب پریدگی وسایل و تزئینات باعث می‌شوند که شما احساس کنید کهنه شده‌اند. یک روز را به برق انداختن، مرمت و رنگ زدن بپردازید و بعد از آن متوجه تغییر چشمگیری می‌شوید. 
 
۳. مبلمان را برق بیندازید. اگر یادتان نمی‌آید آخرین بار چه زمانی مبلمان چوبی خود را برق انداخته‌اید و جلا زده‌اید، باید بدانید که اگر این کار را بکنید تغییر چشمگیری ایجاد می‌شود و از خودتان می‌پرسید چرا زود‌تر این کار را نکرده‌اید. برای مبلمان خود روغن جلای مناسب را خریداری کنید و نحوه استفاده از آن را خوب بخوانید. 
 
۴. لکه‌های روی مرمر را پاک کنید. سطوح متخلخل مرمر مستعد لکه برداشتن هستند. پس باید فوراً لکه‌ها را پاک کنید. در مورد نحوه پاک کردن لکه‌ها از روی مرمر تحقیق کنید. اگر نتوانستید خودتان لکه‌ها را پاک کنید، از یک کار‌شناس کمک بگیرید. 
 
۵. از کابینت‌های چوبی مراقبت کنید. خراش‌ها و لکه‌های روی کابینت‌های چوب را برطرف کنید. بعد با دستمال نرم و مرطوبی آن‌ها را تمیز کنید. برای آنکه دفعه‌های بعد کمتر به کابینت‌ها و کانتر‌ها آسیب برسد، همیشه زیر ظروف داغ، پایه یا زیرقابلمه‌ای بگذارید و لکه‌ها را فوراً تمیز کنید و خوراکی‌ها را روی تخته آشپزخانه خرد کنید، نه روی کان‌تر. 
 
۶. کفپوش‌های چوبی قدیمی را جلا دهید. اگر نخواستید کفپوش چوبی منزل را عوض کنید، راه‌های برای نو کردن آن‌ها وجود دارد. از روغن جلا یا واکس مناسب جنس کفپوشتان استفاده کنید. اگر جنس کفپوش از چوب است از روغن چوب یا واکس، و اگر از جنس پلی اورتان است، از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید. ولی همیشه سعی کنید چوب را خیس نکنید زیرا موجب پوسیدگی‌اش می‌شود. اگر مایعی روی آن ریخت فوراً با طی آب را خشک کنید و دستمال بکشید. 
 
۷. قالی‌های خود را تمیز کنید. قالی‌ها در‌‌ همان ابتدا که آن‌ها را می‌خریم عالی به نظر می‌رسند و نمای زیبایی به منزل می‌دهند. ولی بعد از چند ماه، جلوه اولیه را از دست می‌دهند. فرش دستبافت یا ماشینی را بعد از شستشو، با برس مناسبی شانه بزنید تا پرزهای آن بلند شود و مثل اولش شود. 
 
۸. دیوار به دیوار منزل را با بخارشور بشویید. جارو برقی کشیدن مداوم و تمیز کردن بعضی نقاط زیاد موجب نو به نظر رسیدن منزل نمی‌شود. گاهی اوقات باید بخارشوری قرض کنید یا بخرید و همه دیوار‌ها و موکت‌ها را تمیز کنید. 
 
۹. چرم‌ها را تمیز کنید. مبلمان چرم با گذشت زمان بهتر از قبل به نظر می‌رسند، به شرطی که از آن‌ها خوب مراقبت شود. چند بار در سال برای مراقبت از چرم در مقابل خشکی و ترکیدگی، از کاندیشنر چرم استفاده کنید. خوب جارو برقی بکشید و با دستمال میکروفایبر خشک تمیز کنید. اگر مایعی روی چرم ریخت فوراً با دستمال خشک آن را تمیز کنید. 
 
۱۰. سفید‌ها را روشن‌تر کنید. روبالشی‌ها، روکوسنی‌ها، روملحفه‌ای‌ها، پرده‌ها و هوله‌ها و چیزهای سفید دیگر را‌گاه گاهی باید با استفاده از سفیدکننده یا شوینده‌های کلرین یا سفیدکننده‌های غیرکلرین پایه پروکسید هیدروژن یا اکسیژن، برق انداخت. 
 
۱۱. لوازم خانگی را تعمیر کنید. سال‌ها استفاده از لوازم خانگی مانند ماشین لباس شویی یا خشکشویی، روی آن‌ها لک یا خراش می‌اندازد. اگر نمی‌خواهید لوازم نو بخرید، لوازم قبلی را رنگ مناسبی بزنید. حتی یخچال و ماشین ظرفشویی را نیز می‌توان رنگ زد. البته لوازمی که داغ می‌شوند مانند اجاق گاز را نمی‌توان رنگ زد. 
 
۱۲. وسایل لازم برای نگهداری مناسب را خریداری کنید. علاوه بر ابزار تمیزکاری و نظافت، اگر آیتم‌های خاص دیگری وجود دارند که مراقبت از منزل و وسایلش را آسان می‌کنند، حتماً آن‌ها را بخرید. مثلاً بخارشور گزینه بسیار پرکاربردی است. کاندیشنر چرم (اگر مبلمان چرم دارید)، روغن جلای چوب، جلای مبلمان دیگر را بخرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها