رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.
کد خبر: ۵۸۵۸۲۸
جاسوس اسرائیل در کرمان دستگیرشد

دادخدا سالاری افزود: هیچ اقدام ضد امنیتی از چشم تیز بین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد شناسائی و دستگیر خواهد شد.

 وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته به جرم جاسوسی اظهار داشت: این فرد در آخرین سفر خود که به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند ، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار داشت: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی ، جغرافیائی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر گردیده است .

وی خاطر نشان کرد: هم وطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند باید مدنظر داشته باشند، که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار بگیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند .

سالاری تاکید کرد: افشا و انتقال هر گونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می شود برای خود فرد چندان دارای اهمیت نباشد اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی یاد آور شد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند اما آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه به سزای عمل خود خواهد رسید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Netherlands
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
درود بر وزارت اطلاعات و ماموران گمنام اطلاعاتی كشور , مردم باید بسیار مواظب مسایل امنیتی وطن باشند و از دادن اطلاعات كشور به بیگانگان خودداری كنند .

نیازمندی ها