توفو کیم چی، یکی از غذاهای اشتها آور یا به بیان بهتر: نوعی پیش غذا درکشور کره محسوب می‌شود. در تهیه آن، از پنیر توفوی جوشیده شده، کیم چی و کمی گوشت استفاده می‌شود و پنیر توفو در کنار کیم چی در واقع حکم مزه دهنده را برای غذای اصلی دارد. با طرز تهیه و مواد لازم برای طبخ توفو و غذای اصلی آن، کیم چی، در ادامه مطلب آشنا شوید.
کد خبر: ۵۸۵۳۱۶

 

پنیر توفو یک پنیر مخصوص است که از لوبیای سویا تهیه می‌شود. این پنیر بافتی نرم و ابریشمی دارد و بسیار خوشمزه و محبوب کره‌ای‌ها است و در بسیاری از غذاهای از آن استفاده می‌کنند. شاید روش تهیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود با آن ‌روشی که در رستوران‌ها تهیه می‌شود، متفاوت باشد اما محصول نهایی تفاوت چندانی ندارد. معمولا کیم چی در مرکز بشقاب و قطعه‌های پنیر توفو در کنار آن قرار می‌گیرد. در بعضی روشها، کیم چی روی پنیر توفو را گرفته و مقداری گوشت وسویا روی آن ریخته می‌شود. برای گوشت این غذا می‌توانید از گوشت گوساله استفاده کنید. کسانی که گیاهخوار هستند می‌توانند از قسمت گوشت آن صرف نظر کنند. در ‌‌نهایت می‌توانید غذا را با حلقه‌های پیاز تزیین کنید. 
 
مواد لازم: 
 
۱ بسته توفو
۱ و ۱/۲ فنجان کیم چی آماده 
۲۵۰ گرم گوشت گوساله 
۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز 
۱ قاشق غذاخوری سس سویا 
۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد 
۱ پیاز خرد شده و حلقه شده 
۲ قاشق غذاخوری سیر رنده شده 
مقداری نمک و فلفل 
 
طرز تهیه: 
 
در یک ماهیتابه مقداری آب بریزید و پنیر توفو را داخل آن ریخته تا بجوشد. نمک را داخل پنیر توفوی جوشیده بریزید و حدود ۵ تا ۷ دقیقه بگذارید روی گاز بماند. سیر رنده شده و تفت داده شده در روغن سبزیجات را به گوشت خورد شده اضافه کنید و مقداری آن‌ها را بهم تفت دید. نمک و فلفل را اضافه کنید. کیم چی را آماده کرده و بگذارید تا خشک شود. در این مرحله کیم چی، فلفل قرمز خرد شده و سس سویا را اضافه کنید. بگذارید غذا به مدت ۴-۵ دقیقه بپزد و سپس روغن کنجد را به آن بیفزایید. یک بشقاب برداشته و کیم چی را در قسمت میانی آن گذاشته و قطعات پنیر توفو را در اطراف آن بچینید. حالا گوشت و مخلوط آماده شده را روی کیم چی ریخته و در آخر برای تزیین حلقه‌های پیاز را روی آن بچینید. 
 
خواص کیم چی
 
کیم چی سرشار از ویتامین A، B و C است اما بزرگ‌ترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است. بعد از تخمیر یک باکتری سالم در غذا بوجود می‌آید که «لاکتوباسیلی» نامیده می‌شود. این باکتری در غذاهایی که تخمیر می‌شوند و همچنین در ماست نیز وجود دارد. این باکتری به هضم غذا کمک می‌کند و باعث می‌شود شما بعد از غذا دچار سوء هاضمه نشوید. کیم چی را با روش‌های متفاوتی تهیه می‌کنند. اما بهترین نوع آن کیم چی است که از سبزیجات مانند کاهو، خیار، تربچه، فلفل هندی، سیر، پیازچه، زنجبیل، و سس ماهی تهیه شده باشد. معمولا کیم چی را بعد از تخمیر مصرف می‌کنند اما نوع تخمیر نشده آن نیز قابل استفاده می‌شود. کیم چی یکی از اصلیترین و پرطرفدار‌ترین غذاهای کره‌ای است. ابتدا کیم چی به تندی امروزی نبود. ما در این مقاله کیم چی سبزیجات را به شما آموزش دادیم. اما انواع مختلفی از کیم چی وجود دارد. می‌توانید در این نوع کیم چی که با سبزیجات تهیه شده هر نوع سبزیجاتی را که دوست داشتید به آن اضافه کنید هیچ محدودیتی در انتخاب سبزیجات وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها