آنچه در این گزارش به آن می‌پردازیم کاربرد رنگ‌های خنک و سرد برای طراحی داخلی تابستانی است. این روش به اصطلاح «معماری داخلی خنک» نامیده می‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۷۹۰

 

 

 

در ابتدا دقت داشته باشید که رنگ در قسمت‌های مختلف خانه کمک می‌کند تا در فصول سال همواره در محیطی شاداب و آرامش بخش قرار بگیریم. تأثیر مثبت رنگ روی انواع بیماری‌های فشار خون، ‌کاهش استرس و افزایش انرژی به اثبات رسیده است. 
رنگ‌ها می‌توانند موجب یک خواب راحت و یا انتقال انرژی به سلولهای بدن باشند. به همین منظور رنگ‌های انتخابی برای اتاق خواب، آشپزخانه، سالن و حتی سرویس بهداشتی جزئی از تصمیمات مهم تلقی می‌شود.

 

انتخاب رنگ برای فصول مختلف سال نیز باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. به عنوان مثال انتخاب رنگ‌های گرم و تند همانند قرمز و نارنجی دکور و دیوار در فصل تابستان مقدار زیادی انرژی را منتقل می‌کند که شاید در فصل گرما خوشایند نباشد. 
 

در تابستان به خاطر شدت نور طبیعی انعکاس نور به اجسام افزایش می‌یابد. استفاده از رنگ‌ها و کاغذ دیواری روشن همانند سفید، لیمویی، کرم با ترکیبات رنگ‌های سبز، زرد، آبی و گاهی بنفش می‌تواند در کنار انعکاس نور، انرژی و احساسی از خنک بودن را از محیط دریافت کند.

پرده‌های حریر و بسیار نازک در رنگ‌های روشن سبز و گلدار (گلهای کوچک)، مبلمان با روکش رنگهای خاکستری (ترجیحا) با اندکی ترکیب رنگ‌های گرم همانند زرد محیط را دلنشین می‌کند. حتی می‌توانید از پارچه‌هایی با رنگ‌های روشن به عنوان روکش مبل استفاده کنید.

استفاده از تابلوهای آرام بخش به خصوص در اتاق خواب احساسی از راحتی و آرامش را در فصل گرما منتقل می‌کند.

گل را فراموش نکنید. گل‌های ریز و مرواریدی بهترین گزینه برای طراحی داخلی در تابستان است. پیشنهاد می‌شود از شمع‌های روشن نیز استفاده شود. تنها با قرار دادن یک شمع در لیوان یا ظرف شیشه‌ای و چند شاخه نازک گل کوچک صدف و سنگ‌های دریایی محیط زندگی خود را دل انگیز و انرژی را به ‌‌نهایت برسانید دستور شمع برای کاربرد در حمام و سرویس بهداشتی را فراموش نکنید.

از این طریق حتی می‌توان ‌‌نهایت استفاده را از نورهای زیاد تابستان برد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

>> بازارخبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
۰
۰
این امكانات در ایران برای هر كسی قابل دسترس نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها