درد‌ها و کرامپهای ماهیانه زنان، در برخی افراد کم و در برخی بسیار غیر قابل تحمل است. طب سنتی برای کاهش درد افراد اخیر مسکن‌های آرامبخش گیاهی را تجویز می‌کند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. بسیاری از این گیاهان را می‌توان از عطاریها تهیه کرد.
کد خبر: ۵۸۳۲۴۶

* اکلیل کوهی، گیاه کیسه کشیش و پوست بید را با هم آسیاب کنید (یا بکوبید) سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته، بگذارید نیم ساعت دم بکشد. آن را صاف کرده، بخصوص در روزهای اول قاعدگی روزی دو بار هر بار یک فنجان میل کنید.

* دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry) بافت رحم را تقویت می‌‌کند.
* مصرف روزانه ۲ لیوان از مخلوط آب، دو عدد سیب، دو ساقه کرفس (Celery) و یک پیاز رازیانه Fennel) پیش از قاعدگی توصیه می‌ شود.
* کرفس و رازیانه دارای ماده «فیتواستروژن» (ماده‌ای شبیه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتی ناشی از خونریزی و کرامپ‌‌های قاعدگی را کاهش می‌ دهند.
* آب آناناس نیز در مفید است زیرا آنزیم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات می‌ شود.
* برای کاهش ناراحتی ‌های قاعدگی، استفاده از مخلوط یک قاشق صبر زرد (Aloe Vera)، با کمی فلفل سیاه پس از غذا یک هفته قبل از شروع خونریزی توصیه می‌ شود. در طول خونریزی‌های قاعدگی، در صورت وجود کرامپ ‌های دردناک، می‌ توان هر نیم ساعت یک دوز از این مخلوط را تا تسکین کامل درد‌ها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکی، عاری از عوارضی جانبی تولید کننده اسهال است.
* اسانس گل انار برای برطرف کردن نشانه‌‌های قبل از قاعدگی نیز مفید است. درمان با اسانس انار باید به طور مداوم و هر روز انجام گیرد و صرفا به روزهای خون ریزی قاعدگی محدود نشود.
* دمکرده پوست قره‌ قاط (Cranberry) بسیار مفید است. برای تهیه این دم کرده، چهار قاشق غذاخوری پوست قره ‌قاط، یک قاشق غذا خوری پونه معطر (Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوری زنجبیل (Ginger) تازه رنده شده را در چهار لیتر آب سرد ریخته، روی اجاق بگذارید تا به جوش آید و برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی بجوشد و نیم ساعت پس از برداشتن این جوشانده از روی شعله، آن را صاف کنید. هر ۱۵ دقیقه یک چهارم فنجان از این دم کرده را بنوشید تا درد کرامپ‌‌های قاعدگی آرام گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mahmood
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
عالیه ......

نیازمندی ها