با تخم مرغ غذاهای متعددی می‌توان تهیه و طبخ کرد. به عنوان نمونه و برای ایجاد تنوعی غذایی، اگر آن را با روش پیش رو همراه با کنگر ترکیب کنید، نیمروی کنگری خوشمزه تهیه کرده‌اید. روش طبخ آن را بخوانید.
کد خبر: ۵۷۵۰۵۰

 

مواد لازم برای ۴ نفر:
 
سیب‌زمینی ریز: ۴۵۰ گرم، ۴ تکه شده
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه: ۲ عدد، خرد شده
فلفل دلمه‌ای نارنجی: یک عدد، خرد شده
گوجه‌فرنگی مینیاتوری: ۵۰۰ گرم
کنگر: ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم، خرد شده
تخم‌مرغ: ۴ عدد کامل و ۴ عدد سفیده
پنیر فتا: نصف پیمانه، خرد شده
 
روش تهیه:
 
تابه را گرم کرده، در یک کاسه متوسط مخصوص مایکروفر سیب‌زمینی‌ها را با یک‌چهارم پیمانه آب ریخته و برای ۸ دقیقه در مایکروفر بگذارید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شوند. آب اضافه را خالی کرده و سیب‌زمینی‌ها را به علاوه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل سیاه در یک بشقاب بریزید و ۶ دقیقه سرخش کنید تا قهوه‌ای شود. در یک تابه نچسب، یک قاشق روغن زیتون را یک دقیقه روی حرارت متوسط گرم کرده، پیازچه‌ها و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کرده و برای ۵ دقیقه تفت دهید و مرتب به هم بزنید تا طلایی شوند. حالا گوجه‌فرنگی‌ها و کنگر را اضافه کنید و ۲ تا ۵ دقیقه دیگر محتویات تابه را بپزید. در این مرحله گوجه‌فرنگی‌ها نرم می‌شوند.
تا سبزیجات در تابه می‌پزند، در یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها و سفیده‌ها را با مقدار کمی نمک و فلفل سیاه و نصف پنیر فتا حسابی بزنید. حالا محتویات کاسه را روی سبزیجات داخل تابه ریخته و تابه را کمی تکان دهید تا مواد به صورت یکسان پخش شوند. حالا بقیه پنیر را روی مواد داخل تابه بریزید و ۵-۶ دقیقه بپزید تا تخم‌مرغ‌ها خودشان را ببندند. 
این غذا را همراه با سیب‌زمینی‌ها سرو کنید.
>> سیب سبز
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها