انتخاب فولاد ریسک بزرگی بود

فرکی: واقع بینیم، به قهرمانی فکر نمی کنیم

حسین فرکی معتقد است که در فوتبال امروز اثری از اخلاق و لوتی‌گری نمانده و پول جای همه چیز را گرفته است و به شدت از این وضع انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۹
فرکی: این بازیکنان قسم هم بخورند حرفشان باور کردنی نیست


 حسین فرکی ، به مشکلاتی که هر سال در فصل نقل‌وانتقالات شاهد آن است، اشاره‌کرد و گفت: بخشی از فصل‌ نقل‌وانتقالات مربوط به تغییر مربیان می‌شود که تصمیم‌گیری در این شرایط برای باشگاه‌هایی که قصد جابه‌جایی مربی دارند، کار سختی است. درکل در این وضعیت، انتخاب هم برای مربیان و هم برای مدیران سخت است. از این فاز که بگذریم به بحث نقل‌وانتقالات بازیکنان می‌رسیم که در این‌جا کار کمی سخت‌تر می‌شود؛ چرا که باید هم شرایط را برای توافق بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده است، فراهم کرد و هم این‌که شرایط را برای بازیکنانی که قصد جذب آن‌ها را داریم،‌ مهیا کرده تا کمبودهای تیم برطرف شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد‌خوزستان عنوان‌کرد: متاسفانه امسال احساس می‌کنم فوتبالیست‌های ما نسبت به گذشته، بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کردیم، تغییر کرده‌اند. البته سعی ما این است که خودمان را با شرایط فعلی پیش ببریم؛ این یک واقعیت است که متاسفانه برخی از بازیکنان در یک فضای بسیار آلوده برای بستن قرارداد و جابه‌جا شدن، گرفتار خیلی از مسایل می‌شوند.

** برخی از فوتبالیست‌ها قسم هم بخورند، حرف‌شان باور کردنی نیست

وی با بیان این‌که من فکر می‌کنم در این شرایط فوتبال جایگاه خود را از دست داده است و پول جای همه چیز را گرفته است، افزود: بازیکنان قدیم و یا همان لوتی‌های قدیم یک تار سبیل‌شان را گرو می‌گذاشتند و آن موقع همه چیز با طرف مقابل‌شان تمام بود اما متاسفانه برخی از فوتبالیست‌های جدید که تازه به دوران رسیده‌اند، حتی اگر به قرآن که کتاب آسمانی است و همه به دنبال رفتن به سوی مطالب آن هستند هم قسم بخورند، نمی‌توان حرف‌شان را باور کرد.

** اثری از اخلاق و لوتی‌گری در فوتبال نمانده است

فرکی با اشاره به این‌که اثری از اخلاق و لوتی‌گری در فوتبال نمانده است، گفت: بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات در آن واحد با چهار مدیر باشگاه و مربی صحبت می‌کنند و این موضوع در حالی است که خود این باشگاه‌ها نیز نمی‌دانند که این بازیکن چنین کاری را انجام می‌دهد. این بازیکن درنهایت به دنبال پول بیشتری است و به نظرم این روند کاری، حاصل‌ کار مدیران ناکارآمدی است که فضا را برای سوء‌ استفاده این بازیکنان فراهم می‌کنند. من در این مدت این موضوع را به عینه دیده‌ام که به قول معروف همه چیز پول شده است و بازیکن بسیار راحت پا روی همه چیز می‌گذارد.

وی ادامه‌داد: چنین بازیکنانی تصمیمات‌شان به خاطر تفکراتی که دارند، اشتباه است و خیلی زود محو می‌شوند. متاسفانه انتخاب این بازیکنان برای پیشرفت‌شان نیست بلکه صرفا به خاطر این‌که امروز ‌یک قراردادی ببندند و یک ماشین خریداری کرده و شروع به گشتن کنند، این کار را انجام می‌دهند و به نظرم با این روند، فوتبال‌ این بازیکنان هم تمام می‌شود.

** این پول‌ها مانع پیشرفت می‌شوند

سرمربی تیم فوتبال فولاد‌خوزستان با تاکید بر این‌که پول به نوعی در حال تخریب همه چیز است، گفت: این پول نمی‌گذارد، پیشرفت حاصل شود و به نظرم تمام این موارد به مدیران ناکارآمدی برمی‌گردد که فقط دوست دارند تیم ببندند که در این میان بازیکنان سوء استفاده می‌کنند؛ من می‌توانم به دهکردی، مدیرعامل فولاد اشاره کنم که مدیرعاملی است که زیر بار این مسایل نمی‌رود و بیشتر به پایه توجه دارد که این می‌شود یک فوتبال حرفه‌ای.

** هیچ مهاجمی نمانده که با آن صحبت نکرده باشم

وی با بیان این‌که برای آوردن یک مهاجم به فولاد بسیار تلاش کرده‌ام، اظهار‌کرد: به هر حال مردم باید بدانند که در این فوتبال، من برای آوردن یک مهاجم به فولاد، با هیچ مهاجمی نمانده که صحبت نکرده باشم اما می‌بینیم که هر کدام از آن‌ها به صورتی خود را گرفتار پول و شهرت کرده‌اند.

** به دنبال مجتبی جباری نیستم

فرکی در ادامه با رد تمایل فولاد به جذب "مجتبی جباری" عنوان‌کرد: در این‌باره موضوعی را دنبال نمی‌کنم و به دنبال وی نیستم. البته داشتن جباری آرزوی هر مربی‌ای است اما در پستی که جباری کار می‌کند، بختیار رحمانی، ایوب کلانتری و یک بازیکن خارجی - که از قبل پیش‌بینی آن را کرده بودیم - داریم.

** روح‌الله عرب از ما فرصت خواسته است

وی همچنین درباره پیوستن روح‌الله عرب، مهاجم فصل گذشته نفت آبادان به فولاد گفت: مذاکراتی با او داشته‌ایم و نتیجه این مذاکرات به این‌جا ختم شد که عرب زمانی را برای تصمیم‌گیری خواست. به هر حال ما هم به دنبال کار خودمان هستیم. روز گذشته هم یک مدافع برزیلی به جای پادوانی وارد ایران شد و اکنون نیز درگیر کارهای پزشکی او هستیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد‌خوزستان ادامه‌داد: هم‌چنین تا سه، چهار روز آینده یک هافبک برزیلی وارد ایران می‌شود. ما در تیم، لوسیانو پریرا (شیمبا) که یک مهاجم برزیلی است را هم داریم که اکنون با تیم تمرین می‌کند و از شرایط خوبی هم برخوردار است و مشخص می‌باشد که تمرین داشته است.

وی افزود: به دنبال جذب یک مهاجم نوک و حتی یک مدافع کناری ایرانی هم هستیم. درخصوص جذب مهاجم نوک با گزینه‌های مختلفی مذاکره کرده‌ایم که متاسفانه هر کدام از آن‌ها بنا به دلایلی، حتمی نشده است. البته هنوز زمان داریم و تلاش می‌کنیم تا یک مهاجم نوک را به مجموعه‌مان اضافه کرده و کار را ببندیم. البته در پست هافبک نیز روز گذشته با عباس محمدرضایی، بازیکن فصل گذشته استقلال به توافق رسیدیم.

** تلاش بازیکنانم کار کردن در یک فضای دوستانه است

فرکی هم‌چنین در ادامه به برپایی اردوی دوم تیمش در سرعین اردبیل اشاره کرد و گفت: این اردو نیز طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و باتوجه به این‌که همه چیز از قبل مشخص شده بود، اردوی خوبی است. ضمن این‌که بازیکنان تلاش می‌کنند مانند سال گذشته در یک فضای بسیار خوب و دوستانه که اکنون نیز فراهم است، کار خود را دنبال کنند. اکنون در دو، سه روز پایانی اردو به سر می‌بریم و قصد داریم روز پنج‌شنبه (ششم تیرماه) در یک بازی تدارکاتی به مصاف یکی از دو تیم شهرداری اردبیل و یا آرتا سبلان برویم.

وی افزود: بازیکنان روز جمعه راهی اهواز می‌شوند و سه روز استراحت خواهند داشت و سپس از دهم تیرماه در تهران اردونشین می‌شویم. باتوجه به تغییر زمان مسابقات لیگ، مدت زمان اردوی‌مان در تهران، دو، سه روز بیشتر طول می‌کشد. هم‌چنین سه بازی تدارکاتی در دستور کارمان بود که باتوجه به تغییر زمان لیگ، چهار بازی تدارکاتی خواهیم داشت. البته هنوز هم در انتظار قرعه‌مان هستیم تا ببینیم با چه تیم‌هایی بازی داریم و آن موقع حریف تدارکاتی‌مان را در تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد‌خوزستان با بیان این‌که اردوهایی که تاکنون برگزار کرده‌ایم طبق اهداف‌مان بوده است، خاطرنشان‌کرد: اکنون نیز باتوجه به شرایط آب و هوایی خوب سرعین و امکاناتی که فراهم است، بیشتر کار آمادگی را دنبال می‌کنیم. همچنین در اردوی سوم، کارهای تاکتیکی و بازی تدارکاتی خواهیم داشت.

** بازیکنان تیم‌ملی شاکر باشند که پاداش دریافت کردند

مربی سابق تیم‌ملی هم‌چنین درباره نارضایتی برخی از بازیکنان تیم‌ملی از پاداش‌های صعود به جام‌جهانی گفت: بازیکنان تیم‌ملی بسیار زحمت کشیدند و دست‌شان درد نکند که مردم را خوشحال کردند ولی آن‌ها باید بدانند، درست است که حق‌شان بیشتر از این است اما آن چیزی که به آن‌ها دادند، زمانی‌که من مربی تیم‌ملی بودم و به جام‌جهانی صعود کردیم، دریافت نکردیم.

فرکی افزود: آن زمان که من مربی تیم‌ملی بودم و به جام‌جهانی رسیدیم، من را بیرون کردند و حتی حق‌مان را هم که فیفا فرستاد، در کمیته انتقالی، خوردند. به هر حال از درآمدی که از جام‌جهانی حاصل شده بود، یک ریال هم به ما ندادند اما حرفی نزدیم و به خاطر فوتبال ملی و مصلحت آن در حالی که می‌توانستیم شکایت هم کنیم، گذشتیم.‌ به هر حال باید به این بازیکنان تیم‌ملی بگوییم خدا را شکر کنید که این پاداش‌ها را هم دریافت کردید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها