گاهی برای شما هم پیش آمده که مهمان عزیزی دارید و دوست دارید برایش سنگ تمام بگذارید. غذایتان هر چه باشد، باز نیاز به پیش‌غذای خوشمزه دارید که اشتها را باز کند. پس این مواد را در آشپزخانه جور کنید.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۸

 
مواد لازم:
جو ۲ لیوان، شیر ۴ لیوان، آب مرغ ۲ لیوان، هویج رنده‌شده ۱ لیوان، جعفری رنده‌شده ۱ لیوان، پیاز خردشده ۱عدد بزرگ، آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری، آبلیمو نیم لیوان، نمک و فلفل به مقدار لازم
دستور پخت:
اول جو را دو ساعت خیس کرده، آبش را خالی کنید و سپس با دو لیوان آب آن را بپزید تا نرم شود. بعد پیاز خردشده را داخل قابلمه‌ی دیگر بریزید و یک سینه‌ی مرغ را روی آن گذاشته، در قابلمه را ببندید. خیلی مهم است که شعله‌ی اجاق را کم کنید تا آب مرغ به‌آرامی خارج شود، چون این کار جلوی بوی بد مرغ را می‌گیرد.
وقتی اندکی آب مرغ درآمد، دو لیوان آب روی آن بریزید تا بپزد. حدود نیم ساعت بعد که مرغ پخته شد، با کمک سبد، مرغ و پیازها را از آب جدا کنید. می‌توانید مرغ پخته‌شده را برای استفاده در سالاد الویه در یخچال نگه دارید. پیازهایش را نیز دور بریزید. حالا آب مرغ آماده‌شده را روی جوها بریزید تا با هم بپزند. مراقب باشید که جوها ته نگیرد. پس مرتب با قاشق، هم بزنید.
حالا در ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بگذارید داغ شود. آرد سفید را درونش بریزید و تفت دهید. مقداری هم آب اضافه کنید تا محلول مناسبی به‌دست بیاید و تقریبا یک‌دست که شد، به غذا اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که غذای ما زودتر جا بیفتد.
پس از حدودا بیست دقیقه، شیر و هویج‌های رنده‌شده را به غذا اضافه کرده، بگذارید خوب بپزد، طوری که‌ هویج‌هایش پخته و نرم شوند. حال نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم.
آن‌قدر نمک بریزید تا طعمش را زیر زبانتان احساس کنید. متأسفانه جو به‌سختی مزه‌ی نمک به خود می‌گیرد. آبلیمو هم اضافه کنید. جعفری را هم لحظات آخر اضافه کنید چون نباید حالت پخته پیدا کند.
غذا را هم بزنید و ببینید که موادش با هم مخلوط شده‌اند یا نه. خوب که یک‌دست شد و احساس کردید زمان پختش تمام شده است، آنها را در ظرف مناسبی بریزید و با مقداری هویج رنده‌شده و جعفری خرد‌شده تزیین کنید.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سارا
United States
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
۰
۰
من این سوپ را درست كردم خیلی خوب شد ممنون از این دستورالعمل كه دادید
نینا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
سلام از سایتتون ممنونم.من اینسوپ را درست كردم ولی وقتی شیر سرد را ریختم برید علت چیست؟لطفا جواب دهید ممنونم.
Zahra
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
سلام
برای اضافه كردن شیر اول باید شیر رو به جوش بیارید تا با دمای سوپ یكسان بشه و نبره والا اگه سرد بریزید می بره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها