تا به حال به بیمارستان رفته‌اید؟ یک تابلوی تکراری روی دیوار بیشتر اماکن درمانی وجود دارد، آن را به یاد می‌آورید؟ بله درست است، عکس کسی که انگشتش را روی بینی‌اش گذاشته و معنی آن این است: سکوت، آرام‌تر!
کد خبر: ۵۷۰۱۷۸

بگردید و یکی از این تابلوها را بخرید و روی مهم‌ترین دیوارخانه‌تان نصب کنید. شاید اگر روزی چند بار چشمتان به آن بیفتد، یادتان بماند که این چاردیواری نیاز به سکوت دارد.

خانه ما جایی است که همه اعضای خانواده بعد از یک روز کاری و دست و پنجه نرم‌کردن با مشکلات، به آن برمی‌گردند. مرد خانه که این روزها با توجه به وضع اقتصادی دوران سختی را می‌گذراند، خانم خانه که گاهی خارج از خانه مشغول است و بی‌بهره از مشکلات اشتغال نیست و گاهی هم در خانه، حکم یک نیروی پشتیبانی‌کننده و انرژی‌دهنده را برای بقیه دارد. فرزندان که به مدرسه و دانشگاه می‌روند، خلاصه هرکدام از اعضای خانواده با توجه به نقشی که دارند، از صبح تا عصر در تلاشند و وقتی به خانه برمی‌گردند، در حقیقت نیازمند یک پناهگاه امن و آرام هستند تا انرژی دوباره‌ای بگیرند و از این با هم بودن لذت ببرند.

اگر قرار باشد خستگی روزی که پشت سر گذاشتید، تحقیر رئیس اداره، خراب‌شدن ماشین، همه و همه را با خود به جمع خانوادگی‌تان بیاورید و هر جا نتوانستید حق‌تان را بگیرید، فکر کنید می‌شود در خانه فریادش را بر سر اهالی چاردیواری کوچک‌تان بزنید، نه‌تنها کارکرد آرامش‌بخشی خانه از بین می‌رود، بلکه خود دلیلی می‌شود برای بیشتر‌شدن استرس‌های زندگی‌تان.

از قدیم به مردها گفته می‌شد، مشکلاتت را پشت در خانه بگذار و به داخل بیا! امروزه که خانم‌های شاغل کم نیستند، این حرف را باید به آنها هم زد، اما خانمی که شاغل نیست و از صبح در خانه بوده، کارهای منزل را انجام داده، برای خرید به بیرون رفته، غذا پخته و همه چیز را آماده کرده است، نیز باید خستگی‌ها و مشکلاتش را از پنجره به بیرون بیندازد. زن و مرد باید هر دو برای لحظه‌ای که یکدیگر را می‌بینند، شادترین و مهربان‌ترین نگاه‌ها و دلچسب‌ترین حرف‌ها را آماده کنند. بعد از رفع خستگی و در زمان مناسب می‌شود با یک ادبیات زیبا به رفع مشکلات زندگی مشترک پرداخت یا از خستگی‌های روزانه برای هم درددل کرد.

اگر در بدو ورود با چهره‌ای خسته و درهم با یکدیگر رو به شوید یا عصبانی بوده و لحن نامناسبی داشته باشید، نه‌تنها خستگی‌هایتان به در نمی‌شود، بلکه هر کدام دنبال بهانه‌ای خواهید بود تا ثابت کنید که صدایتان بلند‌تر است.

داد و فریاد زدن زن و شوهر به‌جای گفت‌وگویی آرام و با احترام، به فرزندان می‌آموزد که فریاد کشیدن یکی از روش‌های ارتباطی است پس تعجب نکنید اگر فرزندتان در دوران بلوغ برای هر چیز کوچکی حتی سر شما هم داد بزند.

آن تابلوی خانم پرستار که یادآوری می‌کند، کمی آرام‌تر را همیشه به خاطر بیاورید. هر وقت خسته بودید، هر وقت عصبانی بودید، هر وقت صدایتان کمی بلند شد، یادش بیفتید و سکوت کنید.

صدای ما نباید از چاردیواری خانه ‌مان بیرون برود. اینجا حریم مقدس ماست و هیچ مشکل و ناراحتی بین ما، نباید به گوش همسایه‌مان برسد. حریم زیبایتان را حفظ کنید و با زیباترین و ملایم‌ترین صدا با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها