اغلب خانواده‌ها در طول روز زمانی را برای نشستن کنار هم و حرف زدن با یکدیگر اختصاص می‌دهند.این اجتماع کوچک خانوادگی به بهانه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. مثلا نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه پس از ساعات کاری یا مطالعه کتاب و حتی صرف وعده غذایی در کنار دیگر اعضای خانواده بهانه‌های خوبی برای بودن کنار دیگران و خلق ساعت و دقایقی خوش است .
کد خبر: ۵۶۶۷۳۳

لی این‌که کجا دور هم جمع می‌شویم و چه مکانی را برای این کار انتخاب می‌کنیم هم نکته مهمی است که می‌تواند در لذت‌بخش‌تر شدن این دور هم نشینی‌ها تاثیر داشته باشد.

صندلی‌های رنگی انتخاب کنید

با این‌که ترکیب میز و صندلی و انتخاب شکل و ظاهر آن باید مطابق سلیقه تمام اعضای خانواده باشد اما خوب است از صندلی‌های رنگی بیشتر استفاده کنید. همچنین اگر از یک رومیزی رنگی که متناسب با رنگ صندلی‌هاست نیز کمک بگیرید، فضایی زیباتر و دلنشین‌تر خواهید داشت. دیوار آن بخش از خانه را هم باید با تزئیناتی که از نظر رنگ و طرح به میز و صندلی شما می‌آید و با آن هماهنگ است، تزئین کنید. نصب قاب‌های رنگی متناسب با صندلی‌ها یکی از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا به کمک آن هماهنگی بیشتر و در نتیجه احساس خوشایندی برای شما ایجاد شود.

می‌توانید فضاهایی از خانه را که خیلی از آنها استفاده نمی‌کنید، انتخاب کنید. برای این کار باید دیوارها را به رنگ سفید در بیاورید و میز و صندلی خود را به آن قسمت انتقال دهید. حالا برای این‌که این گوشه دنج خانه کمی رنگ بگیرد، با استفاده از کوسن، رومیزی، صندلی‌ها یا گلدان‌های رنگی، سفیدی دیوار را جبران کنید.

اگر خانه‌تان پنجره‌های زیادی دارد، خوب است میز و صندلی را به کنار یکی از این پنجره‌ها ببرید تا در طول روز از نور طبیعی خورشید هم استفاده کنید. مطمئن باشد نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در کنار پنجره، بسیار دلچسب‌تر خواهد بود.

از فضاهای بی‌‌استفاده، استفاده کنید

در همه خانه‌ها قسمت‌هایی وجود دارد که بی‌استفاده مانده است. در حالی که می‌توان از این بخش‌ها هم بخوبی استفاده کرد و آنجا را به محلی برای دور هم نشستن تبدیل کرد . مثلا خیلی‌ها قسمت ورودی هال به آشپزخانه را خالی گذاشته‌اند، با این‌که می‌توانند میز و صندلی کوچکی در آن فضا قرار دهند. البته اصلا هم مهم نیست که نیمی از میز داخل آشپزخانه باشد و نیم دیگر آن در هال خانه. این طرح هم برای بعضی از خانه‌ها می‌تواند زیبا باشد و همینطور از فضای بیشتری هم استفاده می‌شود.

زوج‌های جوان هم برای قرار دادن میز و صندلی‌شان به فضای بزرگی نیاز ندارند؛ یک میز کوچک که حتی می‌تواند نیم‌دایره باشد همراه دو صندلی کافی خواهد بود.

محیط را تغییر دهید

اگر نمی‌خواهید میز و صندلی‌تان را تغییر دهید یا آنها بسیار ساده و معمولی هستند که کاری از دست شما ساخته نیست، ناامید نشوید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از یک قاب بزرگ دیواری، فضا را تغییر دهید. استفاده از شمع روی میز هم می‌تواند محیطی جدید ایجاد کند؛ ولی حواستان باشد تعداد شمع‌ها را خیلی زیاد نکنید. قرار دادن گلدان‌های رنگی یا استفاده از آباژور هم می‌تواند به شما کمک کند.

پشتی و سماور به جای صندلی و آباژور

خیلی‌ها طرفدار تزئینات سنتی هستند و می‌خواهند فضایی سنتی داخل خانه‌شان ایجاد کنند. برای این کار می‌توان یک تخت را به کمک پشتی‌ها و کوسن‌های رنگی و سنتی تزئین کرد و در گوشه‌ای از خانه قرار داد. مثلا گذاشتن یک سماور قدیمی روی تخت می‌تواند زیبایی بیشتری برای آن فضا ایجاد کند. اما اگر نمی‌خواهید تخت گوشه خانه‌تان باشد، استفاده از پشتی هم کافی است و به تنهایی می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در صورتی که در خانه میزهای پایه کوتاه دارید نیز می‌توانید آنها را جلوی پشتی قرار دهید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها